Simasuu


Maistuuko sima vai miksi simasuu? Pakko ottaa kiinni siitä, mitä ihan ekana nousee pintaan. Minusta simasuu vai Simasuu, on – hmmm…. jos siis ulkoisia seikkoja mietin, niin sellainen suppusuu, ei missään nimessä suurisuinen. Mitä sitä ihmisessä ensimmäisenä katsoo? Useimmat sanoo, että silmiä, nenää, koko olemusta. Minä kiinnitän aina huomioni suuhun ja käsiin. Jotenkin aina kavahdan, jos on suuri suu. Missikisoissakin, missä pitäisi olla kauniita naisia, niin 9/10 on niin iso suu, että kaikki hampaat näkyvät 😀 Minusta on aina nättiä, kun on sellainen pieni simasuu ja kun se hymyilee, niin onpa nättiä.

538141_338495146255285_1852740435_n_large

Simasuu voisi kyllä olla sellainenkin kun tykkää kaikesta namista, sima mukaan luettuna. Pian on siman aika, mutta minä en ole tainnut kuin kerran tehdä sitä itse. Aikoinaan äiti teki sitä ja miten se oli hyvää. Sitä olisi juonut vaikka kuinkka paljon, ihan limukkaan verrattavissa. Jostain syystä en vaan – varmaan laiskuuttani – ole sitä kuitenkaan tehnyt itse. Joskus lapset ovat ostaneet kaupan simaa, mutta minä en ole kyennyt sitä edes maistamaan. On niin vahva ennakkokäsitys siitä, että se ei voi olla niin hyvää, kun äidin tekemä.

Simasuu on siis(minun mielestäni) söpö, sievä, kiltti, rauhallinen….kaikkea sitä, mitä minä en ole 😀 Olinko kiltti, kun en mennyt kirjoittamaan kansalaisaddressia tasa-arvoisesta avioliittolaista ??? Miksikö??? Kerrottakoon se nyt tässä kaikille simasuille ja ihan kaikille muillekin ! Ensinnäkin, minusta se on asia, mikä pitäisi olla jo käsitelty niin, että olisi se vapaus, kaikilla ihmisillä, huolimatta sukupuolesta, mennä avioliittoon, saada ne oikeudet. Olen aina ollut sen kannalla, että kaikilla on oikeus olla ja elää, oli sitten millanen sukupuolinen suuntautuminen tahansa. Olen aina ollut huolissani siitä, kuinka minun ne ystävät, jotka pariskuntina yhdessä elävät, pärjäävät sitten, jos vaikka toinen heistä menehtyy. Miksi sitten en kirjoittanut? Siksi, että huomasin sen kimppakivan, lähes joukkohysterian(joo, aika voimakas ilmaisu) asian tiimoilta, kuinka kaikki toivat julki sen, että minä olen allekirjoittanut ja nyt on jo niin monta nimeä ja ihan kuin olisi seurattu jotain urheilukisaa. Niin, että kun tuo, niin minäkin? Ihan kuin olisi jostain ihan uudesta asiasta kyse? Sitten vielä se, että kun menee laittamaan nimensä johonkin kansalaisaddressiin, se  on siiten niin julkinen, että vielä vuosien päästäkin se löytyy googlen haulla….

Vielä sellainenkin ihana juttu, minkä ilokseni käsitin(Wauuu!), että miten paljon niitä nimiä sitten sinne listaan tulikin, minkä tahansa takia, niin se oli jotenkin hämmästyttävää. Kun aina on jotenkin ajatellut, että niitä vastustajia olisi niin paljon, mutta ne ovatkin olleet niitä kovaäänisimpiä öykkäreitä?

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s