Kevätpörriäinen


Ajankohtainen ötökkä! Kevätpörriäinen! Vaikka onkin kylmää(kuin Siperiassa,sanoi joku), niin kevättä se on silti! Ai, mistäkö tiedän??? Heräsin kuudelta, klo 6:00, vaikka on vapaapäivä, siihen, että oli niin valoisaa! Tintti huusi pihalla kuin ei  ikinä ennen, joten on se kevät! Plaah, ylikorostettu juttu.

Koskaan en ole ostanut Kevätpörriäistä, ehkä siksi, että se kai on myynnissä vain Helsingissä. Vaan kyllä siitä on puhuttu, sanana, joka on niin kiva ja iloinen. Oli sellainenkin aika, että aina kun alaovella oli joku lapsistani ovisummeria soittamassa ja minun kysyessäni, kuka siellä on, vastaus  oli: Kevätpörriäinen :)Se taas juonsi siitä, että oli jokin lasten näyttelmä, missä oli sellainen kiva repla, missä puhutaan Kevätpörriäisestä. Harmi vaan kun se on vuosien saatossa unohtunut.

Kevätpörriäinen tuo minulle kuitenkin mieleen tämän biisin!

Siinä biisissä on myös kohta, Anna minulle jokapäiväinen taisteluni…

Eilen sain sen mentyäni töihin. Sain kuulla, että miksi olen jatkuvasti lomalla??? Henkilökuntaa oli hiertänyt se, että minulla oli taas ollut pieni lomapätkä. Yritin sitten selittää, että kyllä olen pitänyt ihan lakisääteisiä lomapäiviä, että kun he viime kesänä olivat lomalla, minä olin töissä…kuinka minulle ilmoitettiin, että on pakko pitää lomapäivät pois ennen kuin uusi lomakausi alkaa. Turhaa, tuli olo, kuin olisin ollut varkain lomalla, aivan kuin olisin pitänyt joidenkin muiden lomapäiviä? No, onneksi minulla on nyt viime vuotiset lomat pidetty. Vapaapäiviä vielä on, kuten tänään ja sekin oli huomautuksen paikka, että silleen pidetää heti vapaapäivä, vaikka on juuri oltu lomalla. No, siihenkin koitin selittää, että kun minä teen säännöllisesti joka toinen lauantai töitä, niin siitä tulee arkivapaa ja minulla se on yleensä tiistai…viime tiistai oli lomapäivä, joten…

Ei voi mitään! Mikähän on Kevätpörriäisen tämänpäiväinen taisteluni 🙂 Sitähän se elämä on, minusta ihan normaalia. Pysyy vireessä kun taisteluvarustus päällä, peitset hiottu ja ryhti suorana.

2 thoughts on “Kevätpörriäinen

  1. Tämä kevät on todella ylimainostettua! Mä voisin nukkua sen yli alkukesään saakka. Ikinä syksyllä en ole näin väsynyt kuin keväällä, mutta eiköhän se taas tästä. Ja kyllä niistä lomapäivistä ja vapaista pitää nauttia silloin kun niitä on. Kateellisten panettelua kaikki huomauttelu. Varmasti heillä olisi myös mahdollisuus lomien pitämiseen osissa, mutta aina pitää jonkun olla jostain vääntämässä. Inhottavaa!

    • Sepäs se! Juuri se kateus, että kun he ovat jo lomansa pitäneet – olisiko jotenkin pitänyt antaa omat lomapäiväni heille??? Tuskin olisi riittänyt…
      Voisin jo nyt mennä nukkumaan, jonnekin syvälle maan alle….

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s