Oravanpyörä


Onko oravalla pyörä? Osaako orava ylipäätään pyöräillä? No tuskinpa vaan, mutta voisin ajatella, että sillä olisi sellainen juoksupyörä kuin hamsterilla, missä sitä sitten vaan juostaan hullun lailla…

Viisasta? Olen miettinyt usein sitä, miksi ihmisetkin menevät siihen, että pakko vaan juosta siinä omassa hullussa pyörässään??? Joka päivä ja ihan uupuneena. Heti aamusta se pyörä alkaa pyöriä, kaikkia pakkoliikkeitä tulvillaan. Kuten hamsterikin tippuu, menee sekaisin, niin käy ihmisellekin. Kukaan ei jaksa ainaista pyöritystä, ei vaikka nousisi ja pää sekaisin jatkaisi. Minä sellaisen pyörän kaataisin ja istuttaisin siihen vaikka kukkia!

En suostu muutenkaan pyörimään, mitä nyt joskus vastapäivään. Haluan nauttia, juu olen nautiskelija. Haluan herätä kaikessa rauhassa, juoda kahvia hitaasti hörppien. Lehteä en voi enää lukea, koska oli pakko perua tilaus, mutta luen uutiset netistä tai aina on joku kirja mitä voi lukea aamutuimaan. Kun saa rauhassa herätä, voi lähteä rauhassa töihin. Niin, jäi mainitsematta se, että yksinhuoltajaäitinä minun ei tarvitse laitella mitään aamupaloja. Joskus silloin kun lapset olivat niin pieniä, etteivät vielä itse osanneet, tein, mutta he tekevät aamiaisen aina itse, joskus jopa minulle 🙂

Oravanpyörään en ole lähtenyt millään lailla. En vaikka jonkun mielestä olen aina menossa. Niin, menenhän minä, mutta vapaaehtoisesti ja paikkoihin joihin haluan, tekemään asioita, mistä pidän. Olen kaikin tavoin pyrkinyt pääsemään eroon tekemisistä, mitkä ovat vastenmielisiä ja tuottavat suoranaista stressiä. Ei ole pakko siivota kaiken aikaa, ei passata lapsia, ei ole pakko laittaa ruokaa, ei ole pakko mennä mihinkään ryhmäjumppaan, ei tartte mennä opiskelemaan…

On vaan asioita, mitä tekee kun tykkää! Vessan pesukin on oikein palkitsevaa kun sen tekee harvemmin, niin että tuloksen todella huomaa ja sen tekeminen vaikuttaa melkeinpä elämykseltä 😀 Ei ole päässyt kyllästymään, jos joka saamarin perjantai sen tekisi suorastaan rituaalimaisesti.

Niin, että kukin saa tahollaan juosta niin paljon kun tykkää, minä en. En juokse muutenkaan, mitä nyt joskus Pienen miehen kanssa otetaan kisa, kumpi ekana tien toisella puolen.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s