Kevään merkit


Näytänkö minä sinulle kevään merkit vai närhen munat? Ihan sama!

Kevään merkkejä ei voi olla huomaamatta, sillä jos niitä ei huomaisi, niin kyllä kuulee, kun aina joku hehkuttaa, miten on ihanaa, kun aurinko paistaa! Ihan niin kuin se nyt olisi lottovoittoakin suurempi ihme! Aurinko paistaa – elämän suurin onni ja autuus.

Anteeksi, olen pahoillani, mutta ei se minulle ole sitä. Anteeksi, jos kärsin siitä jumalattomasta valon määrästä, jota en meinaa päästä pakoon minnekään. Ei kannata nyt tulla vinkkamaan aurinkolasien käytöstä, koska se ei auta. Se valo tulee joka paikasta ja menee minun pään sisään, pehmentää siellä kaiken, sekoittaa sen hienon järjestyksen, mitä olen yrittänyt saada siellä aikaan. Se pistää minut kävelemään hitaasti, kuin olisin jotenkin sairas. Se lamaannuttaa minun mieleni ja tekee minusta pahvipään.

Anteeksi, nauttikaa te kaikki muut, mutta älkää tulko sanomaan, että olen jotenkin outo ja omituinen, sillä sen tiedän itsekin. Se vain on niin, että minä tykkään pimeästä ja hämärästä, viileästä ja lumesta, talvesta ja syksystä. Voin olla hämärä tyyppi, mutta en ole ihan pimeä.

Kevään merkkejä on sekin kun lumet sulaa. Onko se sitten kaunista, kun joka paikka on märkää ja likaista. Minusta on, mutta ei sitä kukaan muu huomaa, kun aurinko paistaa. Hyvä niin, minä voisin aina nukkua koko kevään ohi, herätä sitten loppukesästä kun pahimmat valot ovat painumassa pois ja illat alkavat hämärtyä.

Olkaa vaan kevätihmisiä, suon se teille! Saanko minä kuitenkin olla poikkeava? Saanko olla väsynyt? En vielä, sillä on vielä pakkasia ja pimeitä iltoja, otan niistä kaiken irti, että jaksan kontata kevään ohi.

482230_560715740628275_1940913188_n_large

4 thoughts on “Kevään merkit

  1. Myös minä liityn näihin syksyn ja talven rakastajiin! Pidän kyllä sitten kesästä ja valosta silloin, mutta en tahdo jaksaa tätä kevät tulee – ei tule -vaihetta millään. Pidin aina koulunkäynnistä ja minulle vuosi siis päättyi keväällä kun koulu loppui. Ehkä siitä johtuu syksyrakkauteni, olen kuitenkin kevään lapsi. Ja lisäksi inhoan sitä likaa ja roskaa joka lumen alta tulee näkyviin. Syksyllä sade vie roskan pois ja maa on kaunista ruskassa ja talven odotuksessa.

    • Tervetuloa pieneen piiriin 🙂
      Syksyllä on kuitenkin se valo erilaista ja silti värikästä.
      Minulla on aina syksyllä kaikki energiat kohillaa, toisin kuin keväällä…..

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s