Varkain ?


Jos tekee jotain salaa niin eikö se ole varkain tekemistä? Vai jos ihan hirveesti varastaa, kössii ja kähveltää niin onko sitten ihan kaikista varkain 😀

Minä olen tehnyt paljon asioita salaa, varkain! Ihan pakko on nyt tilittää siitä kun olin sairaana, niin kävin salaa sairaalassa. Silloin kun minulla oli sairaus, joka vaati hoitoa, toisen kaupungin isommassa sairaalassa ja niitä hoitokäyntejä oli kahdeksan. Siis, miksi otan tämän asian esille, niin sen takia, että juuri nyt se on tapetilla, että miksi nämä kaikki sairaat eivät käytä kimppakyytejä? Miksi jokainen kulkee omalla taksilla? Kun olisi niin tervehdyttävää mennä kaikki yhdessä ja saada vertaistukea… Juurikin niin 😦

Se olisi ollut minulle kauhistus! Kaikki minut tuntevat tietävät sen, että olisin ”kuollut”, jos minun olisi silloin pitänyt olla porukassa muiden sairastuneiden kanssa ja kertoa omasta sairastumisesta. Monelle se on ihan mahtavuutta, jauhaa omista sairauksistaan. Minun tapani oli selvityä sillä, että sain olla rauhassa, niin että mahdollisimman vähän on niitä, jotka mitään asiasta tiesivät. En vaan tykännyt kertoa kuin ihan muutamalle valitulle, jotka osasivat olla vouhkailematta. Kun menin hoitoon, mukaan lähti ystävä. Ajoin itse aina sairaalaan ja matkalla juttelimme ihan kaikkea muuta kuin minun sairaudesta. Takastullessa en enää kyennyt ajamaan, joten ystäväni ajoi minut ja autoni kotiin. Kun en jaksanut enää puhua, hän pulputti minulle kaikkea hauskaa. Niin se meni, tosi hyvin!

Minä en siis halunut mitään vertaistukiryhmiä, kun en missään tapauksessa ole muutenkaan mikään ryhmäihminen. Monille se tuntuu olevan ihan elinehto ja suon sen heille, jos minullekin suodaan se, että minun keinoni selviytyä sairastamisesta on se, ettei sitä tartte jakaa kaikkien kanssa. Jos saisi sairastaa sillai varkain? En vaan kykene kuuntelemaan muiden sairaskertomuksia enkä ymmärrä, miten se olisi muka tervehdyttävää, kuunnella muiden kärsimyksiä?  En siis halunut omaa sairastamistakaan jakaa. Minusta oli paljon suotavampaa puhua ihan kaikesta muusta niin, etten antanut sille sairaudelle sijaa! Selätin sen, kun en päästänyt sitä etusijalle?

Kun olin hoidoissa, meitä oli 2-4 samassa huoneessa. Istuimme siellä mukavasti ja minä luin yleensä aina kirjaa. Vaikka loppuvaiheessa se ei enää onnistunut, kun oli niin paha olo, että se häiritsi keskittymistä. Tuijotin sitten televisiota, pysyäkseni nahoissani ja odotin vain sitä hetkeä, että pääsen kotiin. Omassa kotona, omissa oloissani, omassa sängyssä, oman peiton alla, siellä minä aina hissukseen toivuin, ilman että siinä joku olisi pyörinyt vieressä.

tumblr_mizx9jnbjz1rtqthio1_500_large

Edelleen, kun olen kipeä, onneksi aika harvoin, mitä nyt migreeni välillä paukuttaa, haluan olla yksin, ihan kaikessa rauhassa, varkain potea, niin kyllä se siitä!

Kesäkuussa minulla on viimeinen kontrolli, siis olettaen, että saan silloin terveen paperit? Jos en, niin haluaisin sitten taas sairastaa niin kuin ennenkin, en halua niitä kimppakivoja!

2 thoughts on “Varkain ?

  1. Uskon, että sinulla on paljon kanssasi samaa mieltä olevia. Ei kaikille sovi vertaistuki tuollaisessa asiassa. Mutta kyseessä taitaa olla asia, josta ollaan montaa mieltä, kuten yleensäkin.
    Ja salassahan tehdään vaikka mitä!

    • Näin on! Toiset haluaa kaikki ympärilleen tueksi! Sitten on niitä muutamia, jotka kokevat sen ahdistavaksi ja kiusalliseksi…

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s