Lennosta


Ottakaa lennosta kiinni… jos saatte! Tartteeko sitä aina olla lennossa? Jatkuva lento päällä! Eikö se nyt osaa olla aloillaan? Taas se on lennossa, miten se aina jaksaa….

Juu, niinhän se on 😦 Anteeksi vaan, mutta saako sitä olla lennossa, saahan sitä mennä? Tulee sekin aika, ettei siivet enää kanna, niin sitten voi olla paikoillaan ja muistella huikeita lentoaikoja. Nyt on pakko, kohota siivilleen, nousta ilmaan, nauttia, katsella ja kokea.

Minulla on iso reviiri ja tykkään kulkea. Aina löytyy uusia paikkoja ja kaiken uuden näkeminen on riemastuttavaa. Haluan lentää ulkona ja sisätiloissa. Nyt on loma ja en aio viettää sitä sohvalla. Toki aina välillä voin huilata, kerätä voimia ja suunnitella seuraavaa lentoa. Tiedän, miten helppoa olisi jäädä paikoilleen, olla vaan, käpertyä sohvan nurkkaan. Kyllä minun aikani sillaikin menisi ja vieläpä oikein hyvin. Tiedän senkin, että se ei ole hyväksi. Minun pääni ja kroppani ei kestä sitä. Minun on pakko saada uutta ilmaa siipieni alle, sillä jos siipeni surkastuvat, häviän…

Paikoillaan olemisesta minun pääni pehmenee ja alan voimaan huonosti ja mikä pahinta, minua ei edes huvita lähteä mihinkään. Kun olen aloillaan, minun kroppani menee tilaan, mistä sitä on vaikea saada käynnistymään. Niinpä, nousen, lähden lentoon ja olen lennossa.

Taloudellinen tila on niin huono, huonompi kuin aikoihin! En tykkää ruikuttaa siitä, mutta kun sanon, että meillä ei ole varaa, se tarkoittaa sitä. Siitä ei vaan viitsi paljon huudella, kun sitä tuntuu olevan kaikilla ihmisillä. Tiedän niitä, joilla se on ihan todellista, mutta suoraan sanoen vituttaa ne, jotka sitä itkevät ja oikeasti niillä ei ole mitään käsitystä siitä, mitä se tarkoittaa, kun ei ole rahaa ostaa lapsille edes uusia kenkiä!

Juuri sen takia on pakko olla lennossa! Monet konstit on, että saa lentää. En tarkoita tällä lentämisellä nyt mitään miesjuttuja(niin kuin äkkiä voisi luulla). Kaikki edullisimmat vaihtoehdot käydään läpi. Otetaan ns. äkkilähtöjä 😀 Ulkoilu on ihan parasta! Pienen miehen kanssa lähdimme tässä yks ilta ulos, kun olisi pitänyt käydä nukkumaan. Ihan vaan sen takia, ettei aamulla ollu aikaista herätystä. Kaupunki oli ihanan rauhallinen ja huolimatta siitä, että oli pimeää, ilma oli kirkas, kaikki valot lumen seassa olivat jotenkin niin  teräviä ja yritimme kuvata sitä tunnelmaa. Se oli mukavaa. Iltakuvat eivät oikein onnistu, mutta päivisin jotain….

190220134766

Eilen lensimme teatteriin, sillä oli minulla alennuskortit. Sinne meni viimeiset roposet, mutta esitys oli hyvä. Olin siis siellä Pienen miehen kanssa, joka oli ainut lapsi, loppuun myydyssä esityksessä. Ei haitannut, poika piti näkemästään, kuten minäkin. Sitä ennen olimme piipahtaneet kirpparilla, mistä poika osti minulle uuden laukun! Siis ihan sattumalta löysimme uuden veroisen laukun minulle ja se maksoi vain vitosen. Siihen meni poikasen viimeinen raha. Nyt ollaan kaikki yhtä rahattomia. Miksi uusi laukku, niin vanha oli niin rikki, että sitä ei juurikaan enää olisi kehdannut käyttää, no ehkä pimeään aikaan….

Onneksi on ruokaa, sillä kävin ensin kaupassa, ennen kuin laitoimme rahaa huvituksiin. Odotetaan seuraavaa rahapäivää, että pääsemme sitten elokuviin, jonne menemme aina tiistaisin, jolloin Veikkauksen kortilla pääsee kaksi yhden hinnalla kotimaisia elokuvia näkemään. Rahatilanteesta voisi jaaritella vaikka kuinka, mutta en viitsi, nousen ylös ja lähden lentoon, sillä kun olen lennossa, en muista mitään ikäviä asiota!

2 thoughts on “Lennosta

  1. Tuntuu olevan tuo rahapula yleistä vähän jokaisella. Moneen kuukauteen minulla oli tässä kuussa ensimmäisen kerran palkka, josta jäi vähän useampi satanen käytettäväksi. Tosin vippejä lapsilta on sen verran, että kyllä ne rahat aina hukattua saa….

  2. Meillä ei ole aikoihin ollut ylimääräistä ja olen lapsillekin velkaa…. Tulot putosivat viime vuoden lopulla sen verran, että talous on vieläkin vaiheessa. Lehtiä on peruttu ja on yritetty yhestä sun toisesta luopua…

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s