Parisuhde


Parisuhde on tämän päivän aihe! Voi herran pieksut, että oikein sopiva aihe minulle, joka ei juuri voisi aiheesta kirjoittaa tai ei pitäisi…..

Joka tapauksessa kun puhutaan parisuhteesta, minulle tulee heti väistämättä kuva mieleen pariskunnasta, jolla on pitkä parisuhde. Ovat jo nuorena menneet yhteen, käyneet käsikädessä läpi elämänkoulua ja edelleen, vuosikymmenien jälkeen kulkevat käsikädessä. Ovat yhdessä kaiken aikaa ja katsovat toisiaan suurella lämmöllä. Kun puhuvat toisistaan, äänessä on havaittavissa ihan erityinen sydämellisyys. Jakavat kaiken ja eivät voi olla erossa toistaan, eivät halua muuta kuin olla ja elää yhdessä…aina siihen asti kunnes kuolema erottaa ja silloinkin vain hetkeksi, sillä he yleensä kuolevat peräkkäin.

On nuorempiakin pareja, sellaisia, joista heti vaan näkee, että he ovat luodut toisilleen! Mitään kitkaa ei tunne heidän välillään vaan toinen toistaan täydentää. Ikinä en voisi kuvitella heidän suustaan mitään sellaista, mikä loukkaisi sitä toista. He puhuvat kunnioittaen toisistaan.

44ac5a33f383b9c64a79676ec8dbaf93

Mahtavaa!!! Ihan oikeesti, olen aina niin iloinen heidän puolestaan, niin että oikein lämmittää joka paikasta. Tunnen tälläisiä pareja ja se jotenkin antaa vaan toivoa, että jotain pysyvää on silti, että on ikuista rakkautta. Tiedostan silti, vailla minkäänlaista katkeruuden tai kateuden häivää, että minua varten se vaan ei ole. Moni muukaan asia ei ole ja siitä on lähdettävä. Minun elämässäni on jotain muuta, paljon muuta.

Kun minulla oli parisuhde, se oli lasteni isän kanssa. Silloin luulin, että se kestää ikuisesti, että me olemme yhdessä vielä sittenkin kun olemme jo vanhoja. Niin ei käynyt ja hänen lähtiessä kaikki haaveet parisuhteesta romuttuivat. Minulla oli lapset, joten perhettä en halunut enää perustaa. Se siitä.

Nyt on parempi pari suhdetta kuin parisuhde 😀

2 thoughts on “Parisuhde

  1. Minä alan kohta kuulua tuohon pitkän parisuhteen kastiin. Vappuna olemme olleet yhdessä 29 vuotta ja siitä naimisissa 22 vuotta. Vaikka välillä kaikki on pelkkää paskaa, niin ehkä minulle kuitenkin lasten isä on juuri se rakkain, jonka kanssa parisuhteen tulee kestää. Tai sitten olen vain niin jääräpäinen luonne, etten ymmärrä antaa periksi ja lähteä.

  2. Jos on se rakkain, niin kestäähän sitä 🙂 Minun vanhempani ovat olleet yhdessä 52v ja ovat hyvä esimerkki myös siitä pitkästä parisuhteesta. Sitä suurta rakkautta, miten isäni on sietänyt äitini jatkuvaa sairastelua ja miten äitini on kestänyt isäni ikuista määräämistä… Vaikuttavat silti niin onnellisilta yhdessä!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s