Usvaa vai utua?


Eilen illalla minä olin ihan usvassa, sakeassa sumussa ja minun olisi pitänyt vaan tietää, mihin olen menossa? En tiennyt! Olen edelleen samassa tilanteessa ja minua vaaditaan löytämään suunta?

Peetu…Hän se polvillaan rukoilee minua takaisin! On laittanut pitkiä viestejä ja on valmis mihin tahansa. Kyllä minäkin haluaisin häntä tavata, sillä tottahan muistan kaiken sen hyvän ja kauniin, mitä meillä oli, vaan kun…. Niin, selitä sitä sitten, kun ei itsekkään käsitä, miksi ei voi. Miksi minua ahdistaa se ylenpalttinen rakastaminen? Siksi, että se vaaka kallistuu enemmän toiselle puolelle eikä ole tasapainossa. Kun minä en itse kykene sellaiseen kaiken kattavaan rakastamiseen. En vaan tiedä miksi… Oli se alussa ihanaa, kunnes tajusin, että toinen rakastaa niin, että se ympäröi minua joka puolelta ja kaiken aikaa ja en jaksa enää hengittää.

tumblr_mdljfvIUlt1qzyzclo1_500_large

Minä, joka aina olen niin määrätietoinen, en tiedä mitä teen. Tälläiset asiat vain uuvuttavat minut. Olen aina sanonut, että tunteet sitovat! Kun on elänyt ilman rakastamista, niin on saanut olla vapaa ja huoleton. Heti kun se rakkaus astuu kuvioihin, niin se sitoo, enkä ollenkaan pidä siitä. Se tekee olon levottomaksi. Hyvä, uskon todella, että moni siitä tykkää ja että se on parasta elämässä, mutta tiedän monia muita paljon parempia asioita.

Rakastin lasteni isää. Kun se tarina loppui, minun rakkaus ei. Ei se ollut sitä, että napista painetaan *off* ja se on siinä. Kesti todella kauan, että se hiipui. Sen loppuun saattaminen oli niin kova prosessi, että varmaan se jätti vaan jälkensä. En minä halua rakastua, en olla sellaisessa suhteessa, koska…niin…

Nyt sitten mietin, mitä teen! Voi olla, että tapaan vielä Peetua, mutta koska, se jää nähtäväksi. Haluan nyt vain olla itekseen ja rauhassa. Lapset – heissä minun rakkauteni! He kaikki olivat viime yön täällä. Oli ihanaa illalla kuunnella kun he ”kiusasivat” toisiaan. Tänä aamuna kaikki lähtivät kouluun. Pien mies kävi saattamassa Tytsän junalle, jonka koulu alkoi myöhemmin.

Minä istun yksin kotona(lomalla) ja mietin, miten vastaan Peetulle, että ymmärtäisi….

8 thoughts on “Usvaa vai utua?

  1. Nyt kirjoitat asiaa! Ei se rakkaus noin vain lopu, kun suhde päättyy. Tietenkin ideaalitilanteessa suhde päättyy, kun kaikki tunteet ovat molemmin puolin hiipuneet, muttei se käytännössä ikinä mene niin.

    Jaksamista!

    • Joskus tuntuu siltä, että rakastamisesta on tehty sellainen helppo juttu tyyliin ”rakastutaan” ja sitten on kivaa! Niin, että se on kaiken onnen tae?
      Kiitos, jaksellaan…

  2. Tuo Peetun tapa rakastaa pitää sisällään paljon muutakin kuin rakkautta. Se on niin ylitsepursuavaa ja suuria odotuksia asettavaa, että se on sinulle pikemminkin taakka.

    Jos saisin ehdottaa, niin Peetu kaipaisi jonkinlaista terapiaa.

    • Niin Minttu, olen ajatellut ihan samaa ja siksi se jotenkin pelottaa. Sitä terapiaakin olen miettinyt ja monta kertaa, että miten uskaltaisin ehdottaa… entä jos se olenkin minä, joka olisin sen tarpeessa 😀 Jos en vain ymmärrä omaa parastani 😀

  3. Yhdyn täysillä näihin edellisiin kommentoijiin. Tuota Peetun rakkaus on sellaista eräänlaista narsistin omistamishalua ja toisen elämän ohjailua. Varmasti liittyy siihen, että ihminen jolla on paljon kipuja, yrittänee asettaa toiset tiettyyn määrämuotoon, jotta elämä on helpompaa. Siihen vain ei yleensä se toinen osapuoli kykene suostumaan. Ymmärrän, että hänen on vaikea hyväksyä tätä ja sinun vielä vaikeampi siihen muottiin asettua. Koska itse elän osittain tällaisessa samantapaisessa suhteessa niin en voi sitä kenellekään suositella. Siinä vain ajan myötä väsyy vaikka kuinka yrittäisi. Ja sinä olet sentään huomannut sen jo heti. Voimia ja tsemppiä!

    • Niinpä Sari! Minua ei voi ohjailla. Olen aina itse halunut määrätä elämäni suunnan ja sillai on ollut hyvä taivaltaa. Jos joku muu yrittää asettua puikkoihin, siitä ei tule yhtään mitään.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s