Kuukauden paras aika


Aika kiva, mutta nyt on kivaa! Kuukauden paras aika! 90% vitutuksesta ja hitonmoisesta ärsytyksestä laantui, kun alkoi ”kuukauden suositut”. Se helpotus, kun mieli muuttuu seesteiseksi ja vähän niin kuin velatsaataviksi-tunteeksi. Ihan helevetin upeeta!

Minulla on ajoittain ihan kamala PMS, siis just niin hirveä, että melkein vois tappaa, hah no ei nyt sentään, mutta sinne päin. Pää räjähtää ja kaikki, ihan kaikki ärsyttää! Nuorempana oli helpompaa, mutta nyt kun on jo rupuska ja kaiken pitäs olla ohi, niin ei, pahemmaksi muuttuu. Olen oottanut, hartaasti, sitä, että ei enää olisi näitä naisten vaivoja, niin kyllä vaan on odottavan aika pitkä!

Minä olen ärsyyntynyt ja ärsyttävä lähes kolme viikkoa! Yhen viikon olen sitten ihan ok, mutta se aika onkin sitten muuten huveista vapaata. Silti, otan ilon irti. Kun se päivä taas koitti, ne alkoivat, melkein itkin ilosta ja huusin hurraata vessassa. Ihan kuin olisi kivireki jäänyt taakse, rypyt silisivät, aurinko alkoi paistamaan, kaikki mikä oli ollut harmaata, muuttui värilliseksi!

Silti, en tiedä, millaiseksi taas muutun, kun aika kuluu. Olen niin sietämätön ja minun pitäisi vaan olla ihmisten kanssa tekemisissä. Käydä töissä ja hoitaa asioita. Kaikki olisi huomattavasti helpompaa, kun ei tarttis tehä mitään. Sais vaan olla möllöttää ja olla itekseen. Ku minä tunnen niin hyvin itteni, että itteäni en ärsytä, annan sen olla.

Pitäisi varmaan liikkua enemmän. Olen ollut liikaa sisätiloissa ja alkaa kaikki parkkiintua. B-vitamiiniakin napsin. Istunkin liikaa… ku kaikki, mitä haluan tehdä, tapahtuu istuma-asennossa tai no joo, puoliksi makuullakin.

tumblr_mf5jz16zwb1rujhwuo1_500_large

Nyt on siis oikein mukavaa, paitsi Peetu, se ihana haluaa minulta tietää missä mennään, enkä minä tiedä. Hän olisi tulossa meille puolessa kuussa, mutta mitä jos minä olen silloin taas hirviö????

9 thoughts on “Kuukauden paras aika

  1. Minulla ei ole ollut menkkoja kahdeksaan vuoteen, koska kohtu on leikattu pois. Hormonitoiminta on normaali, koska munasarjat ovat siellä, missä niiden kuuluu olla. En pysty enää ollenkaan arvioimaan omista fiiliksistä, milloinka olisi se aika kuukaudesta. Ehkä se omalta osaltani johtuu myös siitä, että ei enää ole mitään, mitä odottaa. Mut periaatteesa pitäisi olla kaikki muut normaalit kiemurat. Koen itseni onnekkaaksi, että ei tarvitse enää huolehtia siitä vaivasta.

    • Olet onnekas! Kun minulle tehtiin sterilisaatio 13v sitten, jotenkin kuvittelin, että se olisi auttanut, vaan kun ei….
      No, tarttee viel vaan jatkaa ikääntymistä, jospa se sitten 🙂

  2. Mulla on kans kohtu poistettu joskus vuonna 2004 ja siitä alkoi uusi, parempi elämä.
    Pari vuotta sitten alkoi ”kuumat aallot”- meininki mutta jotenkin sen kyllä kestää.
    Miehillähän on VUOTUISET!!!!!!
    Paula

    • Pitäsköhän hakeutua poistoon 🙂
      Kuumia aaltoja oon jo ootellu, ku aina palelee!
      Miehillä tosiaankin on… hih!

  3. Minulla on ollut välillä tosi pahat PMS:t joten ymmärrän jälleen kerran sua täydellisesti. Kilpirauhaslääkitys on auttanut kyllä asiaa ja olen huomannut myös masennuslääkkeen auttaneen jonkun verran. Mutta on elämä kyllä välillä ihan täyttä helvettiä ja kun ei välttämättä itse edes heti hoksaa laskea, että ai niin tämä on taas niin tätä….

    • Se on hyvä, kun joku ees tietää, mistä minä horisen. Minä taas en suostu lääkkeisiin…. No, luontaistuotteita kyllä, mutta en muuta 😦 Pakko kärsiä 😀

  4. Meinasin kysyä, että onko sinulla hormonaalinen ehkäisy, mutta sinut onkin steriloitu. (Hormonaalinen ehkäisy on ”paras” keino sekoittaa hormonit.)

    Selkeästi kyseessä on jonkinlainen hormonaalinen epätasapaino, koska suht hyvässä tasapainossa oleva keho ei suuremmin oirehdi eri kuukautiskierron vaiheissa.

    Suosittelisin sinua lukemaan Kaisa Jaakkolan uuden kirjan nimeltä Hormonitasapaino.

    Ruokavalio on muuten lähes kaiken aa ja oo, koska se vaikuttaa hormoneihin.

    • Kiitos Minttu vinkistä! Kovasti on suosittu teos, sillä tein siitä varauksen kirjastoon ja olin varausjonossa 9.

  5. Sanonpa vielä varuiksi, että Kaisa Jaakkola puhuu tänään kaksi tuntia aiheesta Tampereen pääkirjastossa klo 18. Luento on maksuton.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s