Päiväkirjan lehdiltä….


Minä olen aina pitänyt päiväkirjaa/kalenteria, aina 1970-luvulta asti. Kun niihin palaa, löytyy uskomattomia asioita, asioita jotka on luullut jo unohtaneensa. Olen melko tarkkaan kertonut kaikkea, jossain määrin aktiivisesti, mutta on myös aikoja, etten ole kirjoittanut sanaakaan. En siitäkään kun tapasin Peetun ensi kerran syksyllä 1984. Sen sijaan siitä, kun lankesimme elokuussa 1985, olen kertonut näin:

Jumala, anna minulle anteeksi, se mitä tänään tapahtui… En olisi saanut tehdä sitä, mutta silti halusin. Vaikka tiesin tekeväni väärin. Olen tulla hulluksi, en tiedä mitä tekisin. En halua kuitenkaan pahoittaa kenenkään mieltä, haluaisin, että kaikilla olisi hyvä, mutta en osaa! Tunnen itseni kauheaksi, en tunne itseäni, olen vieras… Kaiken lisäksi pelkään, että olen sairas ja se että toisinaan haluaisinkin olla sairas, niin että kuolisin, kun en kerta voi elää niin kuin haluaisin. Kun on kannettava salaisuuksia, huonoa omaatuntoa, niin se on raskasta! Jos joskus saadaan tietää, mitä olen tehnyt, toivon vain anteeksiantoa, sillä en halunut kenellekkään mitään pahaa. Minä vaikenen, mutta jos käy toisin, sillä kun en tehnyt mitään yksin..

936full-marilyn-monroe_large

Näin siis kirjoitin. Peetu muistaa, että jäin sitten sairaslomalle, mahani takia. Elin levontonta elämää ja reagoin aina mahallani kaikkeen. Päiväkirjan lehdet ovat täys kaikkea. Joskin tämän vuodatuksen jälkeen on pitkään todella hiljaista.

Eli, ei ollut helppoa, elämä. Sitä oli niin nuori ja silti niin koukussa mieheen, jota ei voinut saada. Silti, olemme tapailleet lähes päivittäin. Jokaisesta kerrasta on maininta, jopa siitä, kun Peetu oli soittanut minulle tai minä hänelle…

Nyt voimme olla yhdessä, ilman salaisuuksia!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s