Rikas mies


Naiset haaveilee rikkaasta miehestä? Minun lapsetkin ovat usein kertoneet, että hanki sellainen mies, jolla on rahaa. Oikeesti? Olisko se unelmien täyttymys? Kun olisi rahaa ja kaikkea tavaraa yllin kyllin? Jos en haaveile lottovoitosta, niin miksi haaveilisin rikkaasta miehestä?

Minulla on ollut miehiä, joilla on ollut rahaa ja se ei ollut mukavaa. Se rahan käyttö vaan oli joka tilanteessa niin päällimäisenä, että minua, köyhänä syntynyttä ihmistä, se harmitti. En halua saada mitään helposti. Haluan nähdä asioiden eteen vaivaa. Haluan tavaroita, johon minun varani antavat myöten. Haluan ihan jotain muuta kuin sitä, mitä rahalla saa.

Uusi kirja Fifty Shades – Sidottu on niittänyt mainetta. Olen lukenut sen ja pidin siitä. Nostan siitä nyt esiin sen, että siinä on rikas mies. Kyllä, minun mielestä se sopii oikein hyvin siihen kirjaan, mikä on niin satua kuin olla saattaa. Minä jopa ymmärsin sen pointin, sillä Rinssi on varakas mies. Hän se minulle kertoi, että jos hänellä on rahaa, miksi ei saisi tuhlata sitä minuun?? Mietin sitä pitkään, sillä tottakai minulle tuli sellainen maksetun naisen olo. Hän kuitenkin sanoi, että haluaa vaan hemmotella minua. Suostuin siihen, että hän maksoi aina yöpymisemme, ruuat ja juomat. Lahjoja en halunut. Minulle riitti se aika, minkä vietimme yhdessä. Silti, on mainittava, että hänen rahansa mahdollistivat sen, että tapaamisemme olivat niin ihania. Ajatuskin, että olisin joutunut tapaamaan häntä vaikkapa metsäpolulla tai auton takapenkillä, on niin irvokas, ettei varmaan olisi koskaan tavattu.

Niin, muuten en halua rikasta miestä. Haluan elää ihan omassa köyhyydessäni, ollen rikas ihan muilla tavoin.

2 thoughts on “Rikas mies

  1. En oikein usko, että naiset todella haaveilee rikkaasta miehestä. Naiset ehkä pikemminkin haaveilee elämästä, jossa voi kokea olonsa turvalliseksi. Raha lisää turvallisuutta, mutta ei sitä varten tarvitse rikas olla. Riittää, kun tietää, että yllättävät menot eivät kumoa taloutta moniksi kuukausiksi, jos sellaisia on tullakseen. Tai siis ainakin mulle riiittää.

    Olen myös huono ottamaan vastaan, jos joku haluaa maksaa. Toisaalta se kynnys madaltuu kummasti, jos tiedän, että toisella on siihen oikeasti varaa. Haluan tulla omillani toimeen enkä halua jäädä kenellekään taloudellisesti tai henkisesti velkaa. Mua ei oikeastaan vaan kiinnosta toisen taloudellinen tilanne muilta osin kuin etten itse joudu maksajaksi hänen älyttömyyksilleen. Yritän sanoa, että jos miehellä on rahaa ja hän haluaa käyttää sitä huolettomasti, niin suon sen ilon hänelle. Tekisin varmasti samoin, jos itsellä olisi millä mällätä. Olennaista on siis se, että on oikeasti varaa. Jos huolettomuus johtaa siihen, että loppukuusta pureskellaan vain kynsiä, niin silloin mulle tuottaa vaikeuksia hyväksyä sitä.

    • Niin ainakaan sellaset itsenäiset naiset 🙂 Minulle on ainakin ihan kunnia-asia pärjätä omillani, en kykenisi turvautumaan miehen ”elättämäksi”. Olen kerran siihen suostunut ja sillä ei ollut hyvät seuraukset…

      Olen samaa mieltä sen kanssa, että jos miehellä on oikeasti varaa ja haluaa tuhlata minuun, niin otan sen vastaan, mutta en halua tavaraa. Riittää se tilapäinen hemmottelu.

      Jos mies tuhlaa minuun, vaikka hänellä ei olisi varaa, niin kartan sellaisia miehiä! se kertoo jo holtittomuudesta eli ei osaa hoitaa talousasioitaan, argh!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s