Kirja !


Sähköpostiin oli tullut ilmoitus paketista. Postissa oli paketti, joka minun tuli noutaa. Päätin hakea sen töitten jälkeen. Jäin ylitöihin ja jouduin tarkistamaan postin aukioloajan. Lähdin. Matkalla huomasin, että minulla oli ihan liikaa päällä tai sitten kävelin liian nopeasti. Ei, ihmisiä tuli vastaan t-paita päällä. Postissa ojensin sähköpostista tulostamani saapumisilmoituksen. Kätevää, mutta pakettia ei löytynyt. Riisuin takkini.  Postin kone ei kertonut hyllypaikkaa. Ilmoitin, että minulla on aikaa ja postineiti etsi. Jono kasvoi takanani, mutta oliko se minun vika? Ei, vaikka siltä se tuntui…

Paketti löytyi. Kiitos. Siirryin syrjään ja avasin sen. En tykkää kuljetella kirjoja pahvikääreissä. Niin, se oli kirja! Se tuntui hyvältä käsissäni. Laitoin sen hellästi laukkuun ja pakkasin takin sen seuraksi. Hymy huulilla lähdin kotia kohti. Matkalla päätin pysähtyä. Menin baariin, tilasin oluen ja siirryin ikkunapöytään. Aloin kaivaa silmälaseja laukusta, nähdäkseni sähköpostit kännykästä. Katseeni osui kirjaan. Unohdin sähköpostit. Otin kirjan käteeni, avasin sen ja upposin siihen. Mikä nautinto. Ympärillä oleva hälinä ei häirinnyt, koska kukaan ei häirinnyt minua.

Kotiin kävelin pienoisessa hiprakassa. Humaltuneena yhdestä oluesta vai kirjasta…

4 thoughts on “Kirja !

  1. Kyllä hyvästä kirjasta voi todellakin humaltua. Se on niin suuri nautinto, kun löytää hyvän kirjan ja voi ihan rauhassa istua sitä johonkin lukemaan. Mökillä minun on aina hetkeksi ehdittävä ulos hyvän kirjan kanssa ja nautittava lukemisesta ja linnunlaulusta.

    • Minä olen aina ottanut pienet juuri kirjojen kanssa. Lapsetkin tuumaa, että äiti lukee Aina? No, hyvä kirja pitää kotiyöt loitolla 🙂

    • Niinpä 😉
      Vaikka olisi minulla sellainen ihana versio maaltakin, missä uppoudun kirjaan ikivanhan rantasaunan kamarissa, missä laineitten liplatus on taustäänenä ja koivunoksat vilkuttavat ikkunan takana.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s