Joku vaan on ihanampi


Eilen olin iltavuorossa ja sen jälkeen alkoi tapahtua. En ollut kävellyt sataa metriä, kun Erttu huusi minua! Olin, että voi ei – on tietysti päissään ja haluaa pummata kyytiä, vaikka ei minulla autoa ollutkaan. Ehei, tuli kertomaan minulle, että hänen isänsä on kuollut ja oletti, että halusin tietää siitä. Tottakai halusin ja heti alkoi kaikki näyttää paremmalta, siis että Ertulla oli asiaa muuta kuin itsestään. Hän kertoi kuinka kaikki oli käynyt. Lupasin soittaa hänen äidilleen. Taputin häntä olkapäälle ja toivotin jaksamisia. Kun pääsin kotiin, soitin todellakin hänen äidilleen, joka on niitä ihania ihmisiä, joita olen elämässäni kohdannut. Hän niin ilahtui ja kertoi, kuinka olivat miettineet, kuka kertoo Kimmelille. No, nyt tiedän ja olen surullinen.

Menin sitten koneelle ja ei aikaakaan, kun alkoi tulla viestiä Jerryltä, että muistatko kun sovittiin, että hän sitten kertoo jos… Joo, kiva, nyt hetki on sitten tullut – Onnea! Minä väistyn elämästäsi… Ihmettelin, että siinäkö se oli ? Enkö itkekkään? Minä tiesin sen, aavistin kaiken aikaa, että niin tulee käymään, joten tavallaan olin vaan tyytyväinen, koska olin ollut niin oikeassa. Silti, silmät kostuivat, mutta purin hammasta, että en perkele itke! Olen Jerryn takia itkenyt ihan tarpeeksi.

Kun olin siinä koneella, niin Verttikin oli ja joutui kohteekseni. Vuodatin sille, miten vituttaa ja miten on suru. Lähinnä siitä kelpaamattomuuden tunteesta ruikutin. Vertti on kumma mies, aina minulle kiltti ja kuulemma sen takia, kun niin tykkää minusta. Minun oli siihen muistuttava, että hän on varattu, joten… Osaa kuitenkin lohduttaa ja sille voi sanoa kaikki niin suoraan, kun ei suutu. Ilmoitinkin, etten huoli mitään lohtuseksiä, että jos joskus tokenen, saatan harkita 😉

Vertti ei ollut ainoa virtuaalikumppani, sillä on pakko kertoa eräästä aika uudesta kaverista. Olen ”jutellut” hänen kanssaan ennenkin ja viime viikonloppuna tapasin hänet livenä. Kelpo kaveri, mutta hei, ei ollenkaan minun makuuni. Hän kuitenkin vanhempana ja viisaampana vaihtoi ajatuksiani kanssani ja siksi sekin helpotti, kun Jerryä surin. Olkoon hän vaikka Moody.

Illalla jo peruin erään keikan, mihin on lähdössä iso porukka, myös Jerry. Minä en lähde, koska en voi tavata Jerryä. Tänä aamuna ilmoitin siitä Jerryn lisäksi kahdelle muulle. KUKAAN ei uskonut. Tänä aamuna itkusilmin naputtelin viestejä, mm. Tomille, että miksi kukaan ei usko, etten minä vaan jaksa? Miksi minä en saa itse päättää, miten minä konttaan eteenpäin? Kyllä minä selviä, mutta minä en halua nähdä Jerryä! Onko se nyt niin vaikeeta ymmärtää?

Uskopas Tom viimein. Minä vaan haluaisin nyt olla rauhassa, toipua Jerrystä. Olisi niin mieli tehnyt Jerrylle sanoa vaikka mitä, mutten sanonut! Olin hyvin vähäsanainen. Tiedän, ettei sen ollu helppo kertoa, mutta kun oli luvannut. Kysyi, vihaanko nyt häntä? Hah, en sillä minähän rakastan ja se tekeekin kaikesta niin vaikeaa.

Kun olin illalla käymässä nukkumaan, ilmoitin lapsilleni, että nyt se on ohi, että Jerryllä on toinen nainen.

– Miten joku voi olla kivampi ku sie? tuumasi Pien mies.

5 thoughts on “Joku vaan on ihanampi

  1. Voimia ja tsemppiä eteenpäin. Olet varmasti jo vähän voiton puolella. Eikös se epävarmuus ja jatkuva löyhässä hirressä roikkuminen ollut kaikkein karmaisevampaa – olet siitä vapaa!
    Ihana tuo Pien mies, sydämestään sanoo aina mietteensä.

    • Kiitos Paula! Kyllä, uskon selviäväni, kun saan aikaa. Soitin Tomille ja sanoin hänellekin suoraan, että jos meinaavat saada minut vielä joskus joukkoihinsa, niin antavat minun nyt rauhassa toipua… Uskoi 🙂

  2. Mä sitten ihailen tuota sun Pientä Miestäsi! Voiko kukaan äitiään paremmin lohduttaa? Sinä selviät kyllä ja tiedät sen itsekin. Ymmärrän täysin, että tällä hetkellä ei ollut voimia häntä tavata, mutta kyllä se siitä!

    • Pien Mies on aina ollut se, joka osaa lohduttaa, muitakin kuin minua.
      Ehkä jonain päivänä pystyn vielä kohtaamaan Jerryn ja hymyssä suin ja kuivin silmin.

  3. Päivitysilmoitus: Sisko ja sen veli | Päivien Kimallusta

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s