Mustat sukat ?


Eilen yllätin itseni! Minä, joka en ole mustasukkaista sorttia, niin eilen olin ja varmaan vieläkin, ainakin vähän. Kävi nimittäin sillä lailla, että jäljet johtavat jälleen sylttytehtaalle eli facebookiin. Minä käytän sitä melko ahkerasti, päivittelen höpöjä ja laitan kuvia. En laita siksi, että niistä mistään pitäisi käydä tykkäämässä, saati kommentoimassa. Silti, minulla on koko joukko kavereita, jotka tekevät niin. Joukossa ei kuitenkaan ole Jerryä! Joskus ihan hänen takiaan laitan jotain, että voisin sillai viestiä jotain. Tiedän, että hän lukee ja katsoo, koska on niistä joskus maininnut. Joskus on, ehkä pari kertaa, tykännyt jostain kuvasta tai tilasta. No, olen ajatellut, ettei hän ole niitä ihmisiä, jotka haluavat siellä kommunikoida, koska ei hänellä ole mitään päivityksiään ollut, vai onko niin, etten minä vaan näe niitä? Oli miten oli, mutta hän käy tykkäämässä erään todella ihanan ja kauniin naisen kuvia ja päivityksiä!

Ai perhana!

No, hämmästyin todella, millaisen vaikutuksen se minuun teki! Kävin töitten jälkeen kaupassa ja määrätietoisesti noudin tölkillisen olutta. Kotona olin niin pahalla päällä, että luulin halkeavani. Saunoin oikein raivolla ja sitten istuin koneelle. Keräsin itteni kasaan ja laitoin Jerrylle viestin. Muistutin häntä siitä, mitä olimme puhuneet, että kertoohan hän heti minulle, jos ja kun hänellä on joku, josta ihan oikeasti välittää. Lupasi muistaa. Lisäksi laitoin, että jos noudattaisi vielä minun toivetta, että ei koskaan, ei kenellekään, puhuisi minusta yhtään mitään. Sillä minä, olen luvannut hävitä hänen elämästään sitten jälkiä jättämättä.

Pikkuhiljaa, alan kai jotenkin ymmärtää sen, että irtiotto on väistämätön! Me emme voi olla kavereita. Jos Jerryn kohdalle tulee nainen, johon hän rakastuu, minulla ei ole vaihtoehtoja. En halua jakaa hänen kanssaan sitä asiaa. Siinä se kaveruuden  ero! Tomin kanssa se on ihan päivän selvää, että hän kertoo kaikki naisjuttunsa minulle.

Samoin herra J, jonka tapaan tänään. Herra J:n kanssa tapaamme teatterimerkeissä ja käymme samalla syömässä. Asumme eri kaupungeissa ja tapaamme silloin tällöin, ihan vaan päivittääksemme elämäämme. Hän tietää kaiken Jerrystä ja minä hänen naishuolistaan. Hän on Tomin kaltainen kaveri, joka on osanut olla tukena.

Juuri tälläiseksi kaveriksi Jerrystä ei ole! Hänen on ihan turha minulle sitä setviä, että olisimme vain kavereita, paskat, kun kaveria ei himoita, ei kähmitä, ei puhuta sellaista inside-erotiikkaa. Tiedän, että jos Jerry kohtaa jonkun ihanuuden, minun elämä menee raiteiltaan. Joudun tekemään uusia suunnitelmia ja ratkaisuja, perumaan juttuja, sillä en voi kohdata Jerryä, en halua tavata häntä missään, en halua nähdä sitä, että hän on onnellinen jonkun toisen kanssa, vaikka suonkin sen hänelle.

Miten sitä voikin olla pöhkö! Jos kertoisin Jerrylle, mistä sain tälläsen kimmokkeen, voisin oikein kuvitella, miten nauraisi minulle! Silti, minun on pakko ajatella kaikkia vaihtoehtoja, suojellakseni itseäni! En voi ajatella, että kyllä se Jerry vielä jonain päivänä minusta tykkää… Hah, kun niin ei varmasti ikinä tule tapahtumaan. Päinvastoin, kyllä se vielä jonain päivänä löytää sen oman ja oikean!

2 thoughts on “Mustat sukat ?

  1. Helppoahan se näin toisen on sanoa: irtiotto on hyvä ajatus. Ja niin vaikeaa, ymmärrän sen!

    • Elämä on vaikeaa, ihanaa ja kamalaa yhtäaikaa! Tänäänkin olen vuodattanut kyyneleitä Jerryn takia, ensin surusta, sitten ilosta!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s