Eilisen muistoja


Eilen aamuna olin aikaisin kaupassa. Oli hiljaista ja sain kaikessa rauhassa kerätä ostoksiani. Hyllyn takaa näin jotain tuttua. Se oli mies. Tunsin hänet ja hän minut, mutta emme tervehtineet.

Palasin ajassa taaksepäin, 80-luvun loppupuolelle. Tapasimme silloin. Meidän työpaikat olivat vierekkäin ja päivittäisistä kohtaamisista johtuen me aloimme tapailla muutenkin. Kävimme vain lenkillä ja juttelimme, kunnes se alkoi olla suudelmien vaihtoa, jopa työaikoina. Vain yhden yhteisen yön vietimme. Lukuisia kirjeitä vaihdoimme(ne ovat minulla vieläkin tallella). Suhde ei edennyt, sillä tämä mies oli naimisissa. Kuivahtaneessa liitossa. Minusta oli surku, että vaimo nuoremman lapsen syntymän jälkeen ei sietänyt miestä lähellään… Silti tämä vaimo tuntui rakastavan miestään. Mies kertoi minulle, kuinka vaimo oli saanut tietää meistä ja miten surullinen oli. Minä olin vielä surullisempi. Otin yhteyttä vaimoon – soitin hänen työpaikalleen. Kerroin ystävällisesti hänelle, kuka olen ja miten pahoillani olen aiheuttamasta harmista ja lupasin, etten pidä hänen mieheensä enää mitään yhteyttä! Toivoin heille mitä parhainta elämää! Sitten ilmoitin miehelle, että se oli siinä! Hän tuntui ymmärtävän, että niin on paras…

Vaan mitä teki mies? Ei uskonut! Tämä mies, joka ei juuri viinaa ottanut, otti ja tuli päissään minun toiselle työpaikalleni(minulla oli siihen aikaan kolme työtä). Se oli tavattoman kiusallista. Pyysin häntä poistumaan ja hän vaan jankutti jotain… Esimieheni sitten pyysi häntä poistumaan ja sen jälkeen emme ole sanaakaan vaihtaneet. Silloin tällöin osumme kohdakkain, mutta sanaakaan emme ole vaihtaneet. Useammin olen osunut vastakkain myös hänen vaimonsa kanssa, mutta myöskään hänen kanssaan ei ole juteltu. En tiedä kuinka heidän elämänsä on sujunut…

Tälläisiä episodejako minä sitten ”maksan”, kun en saa Jerryä? 🙂 Saan ja en saa… Jerry taitaa sittenkin kuulua elämääni. Eilenkin pitkin päivää me vaihdoimme viestejä. Hän ”härnäsi” minua niin, että oli ihan pakko sanoa suorat sanat! Väitin häntä niin ärsyttäväksi, että minun kategoriassa hän on kusipää. Sanoin, etten kestä häntä, lopetin viestittelyn ja lähdin purkamaan kiukkuni häntä kohtaan pesemällä autoni. Hänpä tuntui vaan innostuvan??? Ei hemmetti, ota sitten selvä? Kun minä olen ollut kiltti ja huomaavainen ja nyt sitten räväytin suoraan, kuinka minua suorastaan vituttaa se, miten hän kiusaa minua, niin kappas kun herra olikin ihan täpinöissään?

Illan suussa palailin kotiin, kävin suihkussa ja istuskelin kaikessa rauhassa koneelle tekemään omia hommiani, niin hän tupsahti viestimään. Taas oli tilanne päällä, kun juttelimme niitä näitä. Kertoi sitten lähtevänsä piipahtamaan kaupungilla. Tuumasin, että siitä vaan. Jatkoin omia kirjoittamisiani, kunnes luurini soi! Jerry! – Lähetkö mukaan?

Paukkasi paniikin päälle. Olinhan suihkun jälkeen ihan peikko! Änkytin jotain ihan sekavaa, mutta pyysin kotvasen, että saan puettua päälleni. Olen nopeasti lähtevää sorttia ja olin todellakin kotvasen kuluttua valmis ja hän tuli hakemaan. Ajelimme ympäriinsä ja kävimme syömässä. Ilmapiiri oli jotenkin leikkisän jännittynyt. Minä vaan olin. En antanut pienintäkään merkkiä, siitä miten kuumana siihen mieheen käyn. Oli vaikea katsoa, kun olisi tehnyt mieli koskea 😉 Mietin silti, että minä en tee mitään aloitetta. Tapaillaan näin sitten vaikka kymmenen vuotta, mutta jos jotain joskus tapahtuisi, aloite on lähettävä häneltä! Muistan, miten hän silloin sanoi, että etenimme liian nopeasti…

Lähden siitä, että en saa häntä! En anna lupaa itselleni enää toivoa ja haaveilla. Se kuitenkin on varmaa, että en voi olla tapaamatta häntä. Ihan ilmiselvää on, että me viihdymme yhdessä. Meidän huumorimme on jo niin yhteistä, että silläkin elää!

5 thoughts on “Eilisen muistoja

  1. Tuolla aenteella on hyvä mennä eteenpäin, viihdytte yhdessä ja huumoria löytyy etkä kuitenkaan elättele liikaa toiveita.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s