Liekki ei pääse sammumaan !


Siis niin kun minä pääsin olemaan iloinen, että sitä ollaan edistytty ja toipumassa, niin voi perse!

Lähdin töistä kotiin, kaupan kautta. Kaupassa huomasin, että minulle oli tullut viesti! Jerryltä! Sekosin heti! Sydän alkoi niin läpättää, että hukkasin koko viestiosion. Piti hengähtää syvään, nojata seinään ja avata uudestaan koko viestipuoli ja lukea viesti. Se osa tuli tänään!!! oli viesti. Olin ihan paniikissa, että mitäs nyt? Vastasin hänelle ja kysyin, miten me toimitaan? Hän ilmoitti, että vetäsee päikkärit ja ilmoittaa sitten.

Menin kotiin. Aloin touhuta kotihommia, koska en voinut muutakaan. Minua ärsytti, että juuri kun kaikki alkoi olla jo hyvällä alulla, niin… Pesin pyykkiä, siltin, mankeloin ja hoitelin sähköposteja ja olin ihan hermona.

Myöhemmin illalla, kun olin edelleen täydessä touhussa, puhelin soi, Jerry soitti. Vastasin ja samperi, kuinka sydämeni heitti volttia kun kuulin hänen äänensä. Hän kysyi, että voinko tulla käymään, koska hänellä on hänen poikansa siellä, niin ei viitsisi itse lähteä. Ei! Onko minun mentävä hänen luokseen???? Oli! Vaihdoin puseron ja siistin itseäni. Tämän pitäisi nyt sitten olla vihoviimeinen kerta kun meidän pitää tavata, koska nyt se tavara tulee korjatuksi, mikä oli sovittu. Juuri kun olin lähdössä, tuli uusi viesti. Jerry haluaisi lukemista… Voi ei, minun oli lainattava hänelle lukemista – en ikinä pääse eroon hänestä 😦 Otin kaksi kirjaa ja sitten lähdin. Vielä käännyin takaisin, sillä otin suklaata hänen pojalleen.

Hän oli jo parvekkeella minulle vilkuttamassa. Oli niin iloinen (ja ihana!!!)! Kun pääsin sisälle, hän oli innoissaan tuomistani kirjoista. Kertoi, mitä oli lukenut ja arvuutti minua, mikä hänellä oli kirjanmerkkinä??? Minun lähettämä kortti! (siis haloo!) Oli keittänyt kahvit ja ostanut minua varten kermaa??? Jotain sanoin hänelle ja hän silitti poskeani! (mitvit?)

Katselin hänen työskentelyään, kun hän vaihtoi sitä osaa. Yritin samalla etsiä hänestä virheitä. Kuuntelin häntä ja koitin keksiä jotain, mikä edes jotenkin ärsyttäisi. Turhaan! Katsoin häntä niin, että olisi kaiken aikaa tehnyt mieli koskettaa. Kuuntelin hänen jutusteluaan ja olisin vaan sen halunut jatkuvan…

Kun tuli valmista, maksoin. Hän ei olisi halunut mitään, mutta minä halusin maksaa. Olin tekemässä lähtöä. Piti viedä se korjattu juttu Tytsälle, joka oli kaupungilla. Jerry oli lähdössä viemään poikaansa äidilleen. Sitten hän sanoi, että mennään hänen autolla!? Olin ihan kujalla. – Minullahan on oma auto…. Niin, mutta käydään nyt vaan hänen autolla ja tullaan sitten takaisin. Siis, voiko ihmistä enempää sekottaa???? Niin, ihan kuin kaikki tämä jo yksistään ei olisi ollut tarpeeksi, niin hän vielä kosketti minua!

Olin kuin unessa! Kävelin kuin robotti ja ajattelin, että menen vaikka kaivoon, jos Jerry ehdottaa. Kysyin hänen pojaltaan, että saanko istua etupenkillä ja sain luvan. Kävimme ens tapaamas Tytsää ja sitten veimme hänen pojan. Mietin, halusiko Jerry näyttää exälleen, että hänellä on joku???

Matkalla takaisin, hän jutteli minulle kaikkea! Asioita, mistä me usein keskustelimme. Eikö hänellä todellakaan ole ollut ketään, puhekaveria? Hän tietää kantani moniin asioihin ja siksi puhuu minulle niistä. Se oli kivaa, sillä tykkään hänen tyylistään jutella(tottakai!)

Hän kiitteli vielä minua(mistä?) ja minä kiittelin häntä(korjauksesta!) ja sitten erosimme. Ajoin aika sekavassa mielentilassa kotiin ja mietin, että miksi ihmeessä Jerryn on käyttäydyttävä niin, kun tietää tasan tarkkaan, ettei se ole hyväksi minulle???? Yritän kuitenkin jatkaa, siis vaikka vaikeata on, kun en taas tiedä, missä mennään 😦

8 thoughts on “Liekki ei pääse sammumaan !

  1. Kyllä sä tiedät missä mennään. Sehän on sulle suoraan sanottu?

    Jotenkin tulee tuosta Jerryn (ailahtelevasta) käytöksestä mieleen, että juokse nyt jo kauas siitä tyypistä. En tarkkaan tiedä miksi, mutta jonkinlaiset hälytyskellot kyllä pirahtelee.

  2. Näin on Tiina!
    Tämä oli kuin minulle ”testi”. Kiusaus oli viritetty. Niin olen jalkani maahan naulannut, etten kuitenkaan langennut! En jäänyt kuvittelemaan taivaita, vaan suureen ihmetykseen, että miksi moiset viritelmät?
    Jatkan valitsemallani tiellä…

  3. Olen Tiinan kanssa samaa mieltä…alkaa tulla kaverista vähän ”narsistinen” olo kun hän pitää selvästi sinua vallassaan ja nauttii siitä. Kun hän on jossain vaiheessa kirjasi lukenut pyydä häntä palauttamaan ne niin, ettet ole itse kotona. Tuo ei ole tervettä eikä hyväksi sinulle! Voimia taisteluun selviytymisestä…..ja Sinähän selviät!!

  4. Mitä ihmettä se kaveri meinaa?!! Tuolla pelillä vaan kiduttaa sinua kaiken aikaa. Sarin ajatus oli hyvä: pyydä palauttamaan kirjat niin ettei sun tartte tavata häntä.
    Vai eikö tajua oikeasti miten paljon hänestä välität?

    • En tiedä! Luulen, että se tykkää minusta – kaverina! Kyllä se tajuaa, mutta uskoo kai, että minä voisin olla samalla viivalla hänen kanssaan…

  5. Kovasti muissa kommenteissa käsketään kiertämään Jerry kaukaa; voivathan kommentoijat olla toki oikeassa, mutta … En tietenkään tunne Jerrä muuten kuin blogisi kautta, joten arvioni hänestä voi mennä pahasti metsään. Silti olen sitä mieltä, ettei sinun kannata panna välejä poikki. Jospa kyse on siitä, ettei Jerry (entis(t)en suhte(id)en satuttamana) uskalla vielä vakisuhteeseen.Yli viidenkymmenen ikävuoden aikana olen nähnyt paljon ja monenlaista, joten ihan kokemattomuuttani en puhu! Ylipäätään ihmissuhdetta, joka tuottaa iloa ja tyydytystä, ei kannata heittää menemään, vaikkeivat roolit tällä hetkellä olekaan sitä, mitä toivoisit. Kertomasi perusteella en jaksa uskoa, etteikö Jerry ole sinusta kiinnostunut muutenkin kuin kaverina; jokin lukko vain jarruttaa häntä tällä hetkellä astumasta eteenpäin. Voit tietysti lopettaa täysin yhteydenpidon, jolloin Jerryajattelee, että arvasin… Tai sitten jatkat omana iloisena ja seurallisena itsenäsi ystävyyttä ja yhteydenpitoa vaatimatta enempää kuin mihin Jerry nyt on kypsä. Voi olla, että piankin hän haluaa enemmän, kun häntä ei hoputeta eikä ajeta nurkkaan!

    • Kiitos Pilli! Melkein liikutuin, kun luin kommenttisi. En voinut siihen edes vastata. Piti nukkua yön yli. Näin se kuitenkin on, se mitä olen miettinyt itsekin, mutta en silti tuudittaudu siihen…

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s