Olen lukossa


Minulla on loma! Vaan millanen loma ? Olen niin alamaissa, että menee ihan hukkaan 😦 En jaksa mitään! Itku kuristaa kurkkua kaiken aikaa. Eilen oli sellanen päivä, että olisi saanut olla olematta.

Heräsin ajoissa, mutta olin väsynyt. Meinasin kaikkea, mutta en saanut mitään aikaseksi. Menin sohvalle ja nukuin. Heräsin siihen, että Tytsä kertoi saaneensa vakuutusrahoja. Olimme alunperin kaavailleet, että hän lainaa niistä osan minulle/meille, että saadaan Pelimiehen syksyinen ulkomaan leiri maksettua. Siis nimenomaan lainaa, koska maksaisin veronpalautuksista takaisin. Nousi kamala sota! Siis siitä summasta! Olin ajatellut, että raha on samalla ikään kuin paremmassa tallessa, ettei tärväisi kaikkea kerralla. Koska olin jo muutenkin ihan loppu, en jaksanut alkaa riidellä, vaan vaikenin…

Olen täysin kyvytön ”keskustelemaan” jos toinen osapuoli hyökkää. Vihaan riitelyä ja juoksen mieluummin karkuun. Tässä tapauksessa, omaan huoneeseeni. En jaksanut puhua yhtään mitään. Olin jo ennestään täynnä surua ja nyt sitten oma tytär itsekkäästi ajattelee vain omaa itseään. Onko minun lainattava rahat perheen ulkopuolelta? Tytsä lähti ulos.

Jonkin ajan kuluttua hän laittoi viestiä, että jos hän maksaa vähän…. Vastasin, että kyse ei ollut maksamisesta vaan lainaamisesta! Niin, että olen kurkkuani myöten täys hänen käytöstään, joka on ollut pitkään sitä, että kotona käydään vaan kääntymässä, mitään ei tehdä ja jos jotain pyytää, niin kamala huuto. Hyvä, ihan kuulemma normaalia teinitytön käytöstä?(jota minä en vaan hyväksy!) Pääasiallinen ajatus on vain ja ainoastaan, kaverit, vaatteet ja biletys(pojat)! Oikein hyvä lähtökohta elämälle – näinkö minä olen opettanut?

Tytsä tuli kotiin ja olin edelleen kyvytön puhumaan. Ilmoitin toki heille yhteisesti, että en ole kone! Heillä on nyt lomaa ja heidän on pakko tehdä kotona jotain, sillä minä en jaksa kaiken aikaa olla kaikkea tekemässä. Hyvä, he toki hoitavat tiskejä ja laittavat ruokaa, mutta kaikki muu, esim. omista tavaroista huolehtiminen on ihan retuperällä. Huomautin siitä, kuten myös siitä, että olen väsynyt enkä jaksa riidellä. Lähdin ulos…

Kävin asioilla ja minulla oli niin uupunut olo, sellainen, että olen täysin menettänyt otteeni. Tuntuu kuin rämpisin suossa. Ajattelin, että kunpa olisin yksin… Voisin lähteä jonnekin kauas, missä ei tartvitsisi tehdä yhtään mitään.

Tulin kotiin ja Pien mies tiskasi. Tytsä oli päällisin puolin keräillyt tavaroita pois. Menin sänkyyn, otin kirjan ja yritin lukea. Jonkin ajan kuluttua lapset menivät pihalle. Minä itkin.

Onnekseni minulla oli meno illaksi, Pelimiehen urheiluharrastuksen puitteissa. Vaikka Pelimies onkin ystävänsä luona lomailemassa, niin silti minun oli mentävä. Se oli raskasta, mutta onneksi lähdin, sillä hetkeksi sain jotain toimintaa. Olin lopulta ihan tyytyväinen ja ajattelin, että minulla pitäisi vaan olla toimintaa kaiken aikaa, loma ei sovi minulle. En halua aikaa ajatella omia pöhköjä ajatuksiani 😦

Kun palasin sieltä kotiin, Tom soitti. Hän tuli tuomaan minulle astioita Pelimiehen rippijuhlia varten. Edellisenä päivänä Tom oli soittanut ja sitä ennen me olimme tavanneet. Hänen tehtävänsä on saada minun pääni kuntoon 🙂 Edelleen kinasimme siitä, että minun vaan tulisi katsoa peiliin ja lopettaa haihattelu! Melkein huusin sille, että luuletko sinä tosiaan, että minä oikein mielikseni olen tässä tilassa??? Antaisin melkein mitä tahansa(saadakseniJerryn), päästäkseni tästä saatanan piinasta, mikä tekee minut ihan hulluksi 😦

Tom yrittää saada minut kuosiin leikkisästi sättimällä minua kaiken aikaa. Muistuttaa minua iästäni, ”kiimaisuudestani” ja miten pöhkö olen. Tiedän, että tekee sen kaiken ystävyydestä ja huolesta, mutta… Silti tuntuu, että käperryn itseeni.

2 thoughts on “Olen lukossa

  1. Sydänsurut ovat kyllä rankin tauti minkä tiedän. Mutta onneksi niistäkin jossain vaiheessa selviää. Toivottavasti jaksatte kuitenkin vähän lomailla. Hyvää lomaa!

    • Olet oikeassa, olis vaikka jalka poikki, niin olis paljon parempi!
      Kiitos, odotan kyllä vaan töihin pääsyä…

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s