Haluan olla nainen!


En voi olla unohtamatta sitä, että silloin kun sairastin, niin joskus valitin – valitin hoitojen tuottamia olotiloja. Vieläkin joskus ruikutan sitä, mitä pysyvää haittaa minulle jäi. Turhaa se on ja varmaan pikkumaistakin, mutta kyllä minulla on oikeus siihen. On, jos muillakin on oikeus napista milloin mistäkin, vaikkapa siitä, että vettä sataa kun pitäisi paistaa aurinko tai päinvastoin. Niin, kun minä en saisi valittaa! Minun tulisi lopun elämää vaan olla pyhää kiitollisuutta täynnä, että ylipäätään jäin henkiin! Näin se on ja tästä olen ennenkin jauhanut, kuten myös…

Naisen ja äidin osasta! En unohda sitäkään aikaa, kun olin vain äiti, minulla ei ollut mitään mahdollisuuksiakaan olla nainen. Kun olin yksin pienten lasteni kanssa ja päiväni täyttyivät heistä. Olen aina rakastanut lapsiani yli kaiken. He ovat täyttäneet elämäni ja olen todella osanut iloita heistä. Olemme olleet yhdessä todella paljon, tehneet retkiä ja hullutelleet, jakaneet iloja ja suruja. Mutta – minä en ole pelkkä äiti! Minä olen myös nainen!

Miksi kerron tälläisen tiedon, niin ihan vaan sen vuoksi, kun minä äiti-ihminen olen mennyt rakastumaan ja suremaan sitä, niin on se väärin! Lähes päivittäin saan kuulla ohjeen/neuvon, miten minun tulisi olla onnellinen lapsistani! Voi taivahan vallat?! Aivan kuin olisin jotenkin lapseni unohtanut? Laiminlyönyt heidät?

Minä olen nainen! Olen toki edelleen äiti, mutta myös nainen! Kaipaan miestä ja kaipaan miehen läheisyyttä. Nyt kun lapseni eivät minua tarvitse kaiken aikaa, minulla olisi aikaa miehelle. Niin, sitä miestä ei nyt ole, mutta en saisi edes kaivata sitä, koska minullahan on lapset. Kerrassaan loistavaa – kolme upeaa, tervettä lasta!

Jotta toimisin ”oikein”, niin minun tulisi unohtaa naiseuteni, haluni mieheen, pyhittäytyä olemaan vain äiti – unohtamatta sitä kiitollisuutta, että olen elossa!

5 thoughts on “Haluan olla nainen!

  1. Nyt en oikein tiedä, mitä sanoa. Vieläkö 2000-luvulla on ihmisiä, jotka ajattelee tuolla tavalla? Siis, että koska olet äiti, et voisi enää olla haluava nainen. Onneksi en ole ainakaan vielä kohdannut vastaavanlaista tilannetta.

    Mutta kyllä, kuten itsekin hyvin tiedät, sinulla on oikeus olla nainen ja vieläpä haluava sellainen!

    • Voi kuule, kyllä! Ja saahan sitä ajatella, mutta kun sanotaan ääneen. Olen tavannut monia äiti-ihmisiä, jotka ovat kai ite vaan niin äitejä, että tuskin muistavat miten ne lapset on alulle laitettu 😉

  2. Höh, kummallista porukkaa! Kyllä jokaisella naisella on oikeus olla nainen, olipa äiti tai ei…..ei äitiys tee meistä yhtään vähempää naisia jotka haluavat myös rakkautta mieheltä. Olkaamme ylpeitä naiseudestamme ja nautitaan siitä täysin rinnoin…..

    • Niinpä! Se voi olla tietysti niin, että kun minä olen vapaa(hylätty) nainen, niin minun pitäisi pysyä ruodussa, sillä ainahan on se vaara olemassa, että nappaan jonkun toisen miehen 🙂

  3. Päivitysilmoitus: Pääsy kielletty ! | Päivien Kimallusta

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s