Persepäivä!


Nyt kerron, millanen on oikea persepäivä!

Kun aamulla herää siihen, että selkä on ihan julmetun kipee ja kun huomaa, että lapset ovat jättäneet vaatteensa mihin sattuu ja koko kämppä on muutenkin ihan kamalassa kunnossa, niin olisi mieli tehnyt mennä takaisin nukkumaan. Sen sijaan lähin ulos.

Kun tulin takaisin, kaikki oli ennallaan, joskin lapset olivat heränneet! Hyvä! Pidin pienen puhuttelun siitä, kuinka jokaisen tulisi huolehti OMISTA tavaroistaan, niin ettei ne ajelehtisi pitkin lattioita. Ilmoitin, että KUKAAN ei lähde mihinkään, ennen kuin torppa on kunnossa.

Siivoilivat VÄHÄN ja sitten pojat päättivät lähteä isälleen. Hienoa, sillä minunhan piti tavata Jerry! Lupasin jopa viedä pojat, ajan kuluksi. Sillä aikaa Tytsän piti siivota, imuorida. Lähdin viemään poikia ja jäin sinne oikein kahvillekin, että olen poissa jaloista. Kun sitten noin parin tunnin päästä tulin kotiin, kämppä oli ihan samassa kunnossa!? Tytsällä popit paukku ja laitteli itteään… Kilahdin!!! Mukavaa raivoa olin saanut jo sillä, että olin laittanut Jerrylle viestin, että olen vapaa heti kun olen tullut poikia viemästä. Hän vastasi siihen, että on syömässä ja on ihan väsy ja menee ottamaan unet… Siitä on nyt tätä kirjoittaessa VIISI tuntia. Mutta, mitä tapahtui, kun kilahdin… Huusin, että sinun piti saada rauhassa siivota ja mitä teet, et siivoa vaan laittelet vaan itteäsi!!! Tytsä meinasi, että siivoaa sitten kun on ensin kaunistautunut… Ei hemmetti, mikä selitys! Pinna paloi lopullisesti ja aloin itse siivota, vaikka selkään sattui ihan kamalasti. Olin niin raivona, että imuroin ja imuroin ja sen päälle luuttusin lattiat, mankeloin ja silitin… Tytsä oli vähin äänin häipynyt paikalta.

Ei auttanut, edelleen oli paha raivo päällä, että miksi Jerry ei ilmoita mitään??? Eikö sittenkään halua tavata??? Olisi meinaan voinut senkin kertoa! Olisin voinut keksiä jotain, mennä jonnekin, pyytää, että Pien mies olisi jäänyt seurakseni. Ei, kun minä vaan odotan, että herra suvaitsee ilmoittaa… Olen kyllä tavan hölmö!

Olin päättänyt, etten ota olutta koko jussina. Niinpä en ollut sitä hankkinut. Vaan sitten, hyppäsin autoon ja lähdin kauppaan. Samalla reissulla vein yhden lehden paikkaan, mihin minua ja Pientä miestä oli pyydetty juhannusta viettämään. Siellä ei ollut ketään kotona!!! Hain kaupasta paljon olutta ja nyt ne ovat kylmenemässä 🙂

Siis, elämäni ensimmäistä kertaa vietän juhannusta ihan yksin. Sinänsä tosi upeeta, kun oma seura paras seura, mutta olisi tämän voinut muutenkin järjestellä kuin joutua tähän 😦

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s