Miesystävän ja miesystävän erot!


Olen usein kertonut miesystävistäni. Minulla siis on miesystäviä ja joskus Miesystävä. Heti alkuun meni vaikeaksi, kun en tiedä millai niitä nimittäisi. Jos siis on mies, jonka kanssa seurustelee, niin eikö se ole miesystävä? Jos taas on ystävä, joka on miespuolinen, niin kyllä sekin on miesystävä, koska ei sitä voi mieskaveriksikaan sanoa, jos kyse on ystävyydestä?

Miesystävä, jonka kanssa seurustellaan tai jos ylipäätään mennään sänkyyn, niin niitä on vain yksi kerrallaan ja ne voivat jopa vaihdella. Sellainen suhde ei välttämättä kestä ”ikuisesti”.

Kun taas on kyse miesystävistä, jotka ovat ystäviä, heidän kanssaan ei mennä sänkyyn. Ei siis edes tee mieli. He ovat ystäviä, joita voi tavata, joiden kanssa voi parantaa maailmaa ja jotka ovat tukena ja turvana. Heidän kanssaan voi puhua ihan mistä tahansa.

Niinpä voinkin nyt näppärästi mennä aiheeseen Tom ja Jerry. On jälleen tapahtunut, jotain, mistä ihan esimerkin varjossa voin kertoa. Aloitetaan Tomista. Tapasin hänet eilen. Kävimme kahvilla, mutta vaikka me puhuimme vaikka mistä, en saanut kerrotuksi Jerrystä. Myöhemmin kotona me olimme facebookissa ja siellä sitten kerroin. Mitä hän tuumasi? Nimitti minua heti puumaksi 😀 No, häneltä sen saatoin ottaa huumorilla, etenkin kun hänen mielestään me olisimme, Jerry ja minä, hyvä pari. Etenkin kun kumpikaan ei ole innostunut parisuhteesta. Sitten on vielä se, että minä kerroin vaan Tomille sen, että olen nyrjähtänyt Jerryyn, mutta en tiedä mitä mieltä Jerry on. Tom kehoitti ottamaan selvää… Voi kiesus, eihän sellaista voi mennä kysymään!

Menkäämme sitten Jerryyn. Hän alkoi laittaa myös viestiä ja viestittelimme siinä sitten niitä näitä, kunnes laitoin hänelle, että kerroin Tomille sen, että olen notkahtanut sinuun…(mikä pässi!). Häntä kiinnosti heti, mitä Tom oli mieltä. Ilmoitin, että nimitti puumaksi 😉 Kerroin muutakin ja Jerry ilmoitti menettävänsä taas yöunet! Edellisenä yönä valvoimme, kun hän laittoi yöllä viestiä aika hurjasta jutusta, mitä tapahtui hänen naapurissaan. Minä sitten auliisti toimin kriisiavustajana. Sitten hän kertoi, että meidän pitää treffata viikonloppuna…(ounou!) Silti, en usko, että tästä mitään tulee. Uskon enemmänkin siihen, että Jerry on niin kiltti ja ihana ja koittaa luovia tilanteesta kaikella kunnialla ulos. Oikein suututtaa, että olenkin saattanut hänet pahaan rakoon. Minähän käyttäydyn kuin puuma 😦

No, tänään on viestejä vaihdeltu, niin Tomin kuin Jerrynkin kanssa. Saas nähä, miten Jerry hoitaa ”treffilupauksen”. Minä en aio hiillostaa, sillä pallohan on hänellä, ollut kaiken aikaa. Minä olen aina vain ottanut kopin ja heittänyt takaisin 😀

6 thoughts on “Miesystävän ja miesystävän erot!

  1. Jos ne miehet, joiden kanssa on vain ystäviä eikä mitään muuta, on vain ystäviä? Ilman sukupuolimäärettä siis. Onko sillä sukupuolella mitään väliä, niin että se täytyy edes mainita, jos on kyse vain ystävästä? Tai jos sen sukupuolen nyt haluaa mainita, niin kääntää sitten sanat toisinpäin erottaakseen sen miesystävästä: ystävämies.
    Ihan vaan vaihtoehtoja, ettei tarvitse joka kerta selittää. 😉

    • On sillä väliä. koska mies- ja naisystävät eivät kuitenkaan ole sama asia. Ei ainakaan minusta. Miehet ovat jotenkin vaan luotettavimpia. Näin olen vankan elämänkokemuksen myötä huomannut. Ystävämies on aika kiva 🙂

  2. Ei naisetkaan käytä keskenään sanaa NAISystävä, sillähän on eri merkitys.
    Mutta blogiasi on hauska lukea, flashback 30 vuotta.
    T. Me, myself and I

  3. Hitsi, että tarjoat mielenkiintoista tarinaa. tunnen itseni suorastaan tirkistelijäksi kun seuraan niin mielenkiinnolla tätä Jerry-juttua. Ja niinhän se on, että miksi kieltäytyisit hyvästä seurasta jos sitä vaan on tarjolla. Vain elämää, ei sen enempää – kuuntelin just Matti Johannes Koivun loistavaa versiota!

  4. Samaa mieltä Paulan kanssa. Tilanne on todella kutkuttava ja odottelen mielenkiinnolla mitä tapahtuu. Kyllä minä ainakin katsoisin tämän Jerry-kortin nyt loppuun saakka mitä siitä tulee. Minua inhottaa muuten tuo ”puuma”-nimitys. Miksi miehet ovat upeita etc. jos ottavat nuoremman naisen, mutta nainen on puuma, jos ottaa nuoremman miehen. Ei iällä ole suhteessa väliä, jos se muuten toimii. Oikein hyvää jatkoa!

  5. Me, myself and I – Kiitos kommentistasi 🙂 Minä taas olen todella usein kuullut, että naiset puhuvat likkakavereista ja tyttöystävistä??? Kiitos, jos tykkäät lukea ❤

    Paula – Heh, vai siltä tuntuu… No, minun on pakko purkaa tänne se Jerryn aiheuttama jännite, mikä minua nyt velloo. Kummasti helpottaa aina kun saa purkautua.

    Sari – Niin, sinähän sen sanoit, jos nainen OTTAA nuoremman miehen? Minusta se on niin kamala käsitys, että aina nainen ottaa, tai nainen iskee miehen. Aivan kuin miehet olisivat niin pöhköjä, että ne olisivat niin vaan otettavissa? Minä en edes huolisi sellaista miestä, jonka voisi ottaa. Ymmärrän kyllä Sari, mitä tarkoitit, mutta silti minun oli pakko selventää tämäkin 🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s