Sain selkääni !


Jos on jotain kivaa, niin aina siitä joutuu maksamaankin eli aina ei voi olla vaan kivaa!

Ennen kun lähdimme reissuun, minun selkäni kipeytyi. Ajattelin, että kyllä se siitä, kun otan pikkasen iisimmin. Nappasin välillä puranaa ja levittelin mopilaattii. Liikuin, koska se tuntui paremmalta kuin paikallaan olo. Kun sitten tulin kotiin ja piti töihin lähteä, selkä oli edelleen niin kipeä, että se aiheutti jo vaikeuksia ihan joka  päiväisissä asioissa. Niinpä menin lääkäriin. Alkuperäinen ajatus oli, että jos saisin vaikkapa vain tulehduskipulääkekuurin ja menisin sitten töihin. Hah, lääkäri passitti minut saikulle. Fysioterapiaa ja niitä tulehduskipulääkkeitä. Kiva, tai ei ollut, sillä halusin nimenomaan mennä yhdeksi päiväksi ainakin töihin hoitamaan erään minulle tärkeän tehtävän.

Siinä sitten kävi niin, että ennen sitä, selkä suuttui sitten oikein kunnolla ja valvoin yhden yön, koska en voinut kivultani nukkua. Ajattelin, että jos kivuista voi menettää järkensä, niin olin aika lähellä sitä. Kiedoin pyyheliinan lantioni ympärille ja sen avulla ”nostelin” itseäni parempaan asentoon, mistä minuutin päästä oli taas siirryttävä. Kävin taas lääkärissä ja sain vielä pitemmän saikun ja  jatkotutkimukset jos vaikka minne.

Menin silti hoitamaan sen homman töihin, minkä nimenomaan halusin hoitaa, vaikka kontaten! Sen takia, että se oli minun hommani ja oli minulle kunnia-asia saada hoitaa se hyvin, eikä nakittaa kenellekkääb toiselle. Se sujuikin oikein mallikkaasti, paitsi…. Koska olin kyennyt sen hoitamaan, miksi en sitten muutakin??? Taidankin olla nyt sellainen, joka ihan huvikseen hakee saikkua ja lorvii sitten kotona tai vielä pahempaa, kaupungilla, niin kuin olen tehnyt. Erittäin hienoa, saatan joutua oikein keskusteluun siitä.

Minä, joka en ole koskaan hakenut saikkua, olen nyt mitä suurimmassa määrin epäilyksen alainen aiheettomasta saikusta. Helvetin hienoa! Joo, voisinhan minä kyllä ihan hyvin mennä töihinkin. Olisihan se vaihtoehto, kuunnella sitä kuinka tullaan vajaakuntoisena töihin eikä voida tehdä hommia täyspainoisena. Oikeasti, minua vituttaa, miten minä aina onnistunkin sössimään kaiken, vaikka olen ajatellut vain parasta.

3 thoughts on “Sain selkääni !

  1. Jotenkin tuntuu että sinua kiusataan tällä tavalla, olet aiemminkin joutunut monenlaista paskaa (suomeksi sanottuna!) sietämään. Kateellisia ihmisiä, se tulee mieleen.
    Paula p.s. kiitos aivan mahtavasta Pariisin kortista!

  2. Komppaan Paulaa.

    Ja niin, kipu harvoin näkyy ulospäin, joten ihmiset/työkaverit oikeesti tuomitsee tosi helpolla. Musta tuntuu myös hölmöltä se, että ihmiset, jotka eivät ole pois töistä juuri koskaan edes oikeasta syystä, leimataan lintsareiksi silloin, kun on pakotettu saikulle. Toisaalta mähän olen vedellyt tuolla nilkan jännetupentulehduksessa vartijana, vaikka lääkäri ehdottomasti kielsi. Reserviä kun silloin olin, niin pakko oli rahaa saada. Eikä sitä sairastamalla tullut.

    Paranemista! 🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s