Höntsäviikonloppu


Vapaa viikonloppu! Ei töitä, ei mitään menoja! Ihan uskomatonta, ihan juhlaa. Kun perjantaina pääsin töistä, kuskasin Pelimiestä harkkoihin. Sillä aikaa kävin Pienen miehen kanssa kaupassa. Kiva, unohdin taas kerran rahat kotiin. Onneksi huomasin sen kassajonossa…. Jätimme ostokset odottamaan ja ajoimme kotiin hakemaan lompsaani 🙂 Minua nauratti taas ihan kauhiasti, toisin kun Pien mies oli nolona ja ripitti minua oikein olan takaa. Sekös nauratti minua entistä enemmän. Etenkin siinä vaiheessa kun menimme takas kauppaan ja suoraan jonoon, että miten on helppoa, kun ei enää tarvitse haahuilla pitkin kauppaa vaan menee vaan suoraan jonoon, kun ostokset olivat siellä valmiina odottamassa.

Kun tulimme kotiin, odotimme hissiä ja sen tullessa, aloin rempoa ovea niin, että minua sattui ranteeseen. Hissin ovi ei aukea kuin pienen viiveen jälkeen ja koskaan en muista sitä. Poikani tuumasi siihen, että jos hän nyt vaan olisi voinut hoitaa tämän oven aukaisemisen, koska hänellä nyt vaan on parempi lähimuisti 🙂

Seuraavaksi haimme Pelimiehen ja sitten lähdin viemään poikia isälleen. Siellä jäin suustani kiinni exäni vaimon kanssa. Voisimme jutella varmaan kaksi viikkoa yhteen kyytiin 🙂 Kun tulin kotiin, olin ihan yksin. Tytsä ja vävykki olivat menneet jonnekkin bileisiin. Ihanaa, jos en olisi ollut niin väsynyt. Olin siis todella poikki ja painuin pehkuihin parin bissen jälkeen ja nukuin kuin koomassa. Aamuviideltä nousin katsomaan onko nuoripari kotona. Jee, oli tullut ja ennen aamupostia. Menin takaisin nukkumaan.

Heräsin sitten kasilta ja kun olin aamukahvit juonut ja lehden lukenut, aloin lukea. Hautauduin sohvaani ja nautin hiljaisuudesta ja luin kolme keskeneräistä kirjaa loppuun. Aloitin uuden. Ihanaa. Kahden kirjan lopussa nielin kyyneleitä. Koskettavia ja miten lukeminen oli niin ihanaa.

Nuoripari heräsi puolilta päivin. Vävykin oli heti lähdettävä kotiin siivoamaan, koska hänen äitinsä soitti. Uskomatonta, sillä olivat kaiken viikkoa siellä siivonneet ja pitäneet talon kunnossa. Sillä välin Tytsä kertoi, millaista vallan miekkaa Vävykin äiti heiluttaa, vaikka poika on täysikäinen. Minua harmitti. Sain kuulla vaikka mitä. Kuinka pojalla on kotiintuloajatkin. Onneksi hänen äiti ei tiedä, ettei meillä ole, sillä muuten ei varmaan saisi olla meillä enää yötä. Meillä kun kaikki perustuu luottamukseen ja siihen, ettei lapsia aliarvioida. Niinpä eilen illallakin Tytsä soitteli minulle ja kertoi millaset tunnelmat siellä bileissä oli. Niin, vaikka olin yksin kotona, lapset olivat puhelimen välityksellä läsnä. Pien mies laittoi viestiä, että Pien mies rakastaa äitiä…

Kun vävykki tuli takaisin meille, lähdimme kolmestaan lenkille. Halusin raitista ilmaa kaiken lukemisen jälkeen ja niin nuoret lähtivät mukaani. Tarjosin heille sitten kaakaot ja patongit! Kotiin tultuamme, vävykki alkoi laittaa ruokaa ja Tytsä tiskaamaan. Kun sanoin meneväni koneelle, sain muistutuksen siitä, että sinun piti lukea 🙂

Illan suussa heitin nuoren parin Vävykin kotiin ja kun ajelin sieltä kotiin, mietin, että ikinä, ei koskaan sieltä päin kukaan kuleta näitä nuoria, vaikka pihassa seisoi kaksi autoa. Eikä mennyt aikaakaan, kun Tytsä laittoi viestiä, että ilta menee v***iks, kun Vävykin äiti anto kyllä auton, muttei yhtään bensarahaa. Ilmoitin, että tulkaa hakee minun bensakortti. Ärsytti! Siinä perheessä on rahaa enemmän kuin meillä, mutta miksi ei voi antaa pojalle, jonka oli juuri pitänyt siivota vaikka kuinka paljon? Minun oli annettava bensakortti, koska minulla ei ollut enää kuin muutamia hassuja kolikoita, eikä tililläkään kuin vajaa kymppi. Silti, en  ole mikään hössöttävä äiti, joka tekee voileipiä valmiiksi, vaan yritän olla nuorille se aikuinen!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s