Kun sattuu, niin puhaltaminen auttaa !


Eilinen päivä oli taas niitä päiviä, kun tunsin oloni kelvottomaksi, aivan hemmetin vanhaksi ja juuri sellaiseksi, että minut olisi vaan ollut parempi eristää…

Olin jostain käsittämättömästä syystä herännyt viideltä! Erittäin huono alku, sillä siihen aikaan herääminen on todella syvältä. Työpäivä kuitenkin alkoi ihan kivuttomasti ja sain hommat hyvin käyntiin. Puolelta päivin olin sitten asiakkaiden kanssa tekemisissä ja silloin kaikki menikin päin prinkkalaa. Näin kuinka eräs nainen kirjoitti palautekuponkia ja vei sen sitten laatikkoon. Kiitti! Sillä kertaa fiilis valui sukkaan ja oli ihan kamala olo. Kun pääsin pois asiakaspalvelusta, menin esimieheni juttusille ja kerroin, että siellä on nyt sitten palautetta ja se on minusta! Helpottaakseni tilannetta, esimieheni haki sen lapun ja tuli luokseni ja näytti sen minulle. Voivittu! Olin ollut töykeä, tiuskinut ja tehnyt sitä myös edelliselle asiakkaalle. Niin ja kuinka tälle asiakkaalle oli tullut paha mieli…

Bingo! Oikein hienoa. En sovi asiakaspalveluun. Hitto, minut voisi oikein hyvin siirtää jonnekin varastoon. Ensinnäkään, minulla ei ollut mitään muistikuvaa, että olisin palvellut tätä asiakasta, saati tiuskinut tms. Niin, ja olen ennenkin sanonut, mitä mieltä olen näistä pahan mielen saajista?! He juuri ovat niitä pahimpia pahan mielen tuottajia! Ei tartte kuin ajatella vaikkapa äitiäni tai erästä entistä miesystävääni. Monet kerrat sain kuulla, kuinka on paha mieli, siis jostain mitä minä olin tehnyt. Eli – siirretään se saamarin paha mieli toiselle ja ripotellaan siihen vahva kerros syyllisyyttä päälle! Itse en tietoisesti aiheuta kenellekkään pahaa mieltä, minusta se on ala-arvoista, mutta miten sitten elää, kun näitä mielensä pahoittajia vilisee joka paikassa. Miten sitä itteänsä vahtii, ettei vaan tekisi mitään, käyttäyisi niin, että joku siitä mielensä pahoittaa????

No, päiväni oli siis persiillään. Esimieheni uskoo aina asiakasta ja yleensä ottaa kaikki valitukset vakavasti. Itsenä puolustaminen tuntui typerältä eli mielensä pahoitus oli onnistuneesti siirretty. Yritin jatkaa töitäni, mutta ei siitä mitään tullut. Olin lopen uupunut, tein virheitä ja tajusin olevani kuin seinään paiskattu. Lähdin kotiin.

Menin kuitenkin kaupan kautta. Sielläkin tyrin. Olin ostavinani tarjouksia, mutta olin ottanut väärin 😦 Ystävällinen kassatyttö oli aivan ihana! Hän juoksi niitä vaihtamassa ja teki sen ihan vilpittömällä mielellä. Olin niin nolo ja niin pahoillani. Pyysin häneltä anteeksi ja kiitin kuinka kiltti hän oli. Hän hymyili kauniisti ja sanoi, ettei se mitään. Ei se mitään, vaikka jono kasvoi takanani. Kyllä, hän oli varmasti enkeli.

Kun tulin kotiin, olin niin väsynyt. Pelimies huomasi sen, otti kauppakassin ja purki sen kaappiin. Niin, ja kuunteli minun murheet. Menin sohvalle lepäämään.Vain hetkeksi, sillä minulla oli illaksi tiedossa kahvinkeittokeikka.

Eräs miesystäväni(näitä miesystäviä, joka ovat vain ystäviä) tuli minua hakemaan ja se olikin ihana parasta. Matkalla kerroin hänelle, millanen päivä minulla oli ollut, hän kuunteli. Sitten hän ajoi kioskille. Kun kysyin miksi, hän kertoi tarvitsevansa kurkkupastilleja. – Ok, no mene sitten. – Kiva, että oikein luvan kanssa. Takas tullessa hän sanoi minulle, että välillä vaan on huonoja päiviä. Kyllähän minä sen tiesin, mutta tuntui hyvältä kuulla se. Sitten hän antoi minulle suklaapatukan. Minä, joka en juuri koskaan syö suklaata, söin sen ja maistui jumalaiselle!

On se jännää, että vaikka kuin ensin sattuu, niin haavaan puhaltaminen tulee kyllä perään!

One thought on “Kun sattuu, niin puhaltaminen auttaa !

  1. Olipa sinulla kurja päivä. Onneksesi sinun ympärilläsi on niin ihania ihmisiä, että olosikin paranee.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s