Kateellisten panettelua !


Kateus on asia, mikä ei saa minulta ymmärrystä. Olenhan sellainen yksinkertainen ihminen, joka ei älyä olla ees kateellinen. Niin, minulle se on lähes vieras tunne. Jos ihan rehellinen olen, niin joskus on pikkasen hiertänyt, kun jollain on terve äiti ja minulla ei, mutta sekin on mennyt sitten nopeasti ohi.

Minua siis ottaa aina niin korvaan ja mieleen se, kun kuulen jonkun olevan kateellinen. Vielä pahempi on katkeruus. Hyi olkoon, miten myrkyllistä ja ikävää kuulla ja aistia ja miten tulee huono olo. Kartan sellaisia ihmisiä ja vältän aina itsekkin kertomasta sellaista, mistä joku voisi saada aiheen olla kateellinen. Useissa tapauksissa on oltava hiljaa, sillä onhan elämäni kerta kaikkiaan niin loisteliasta 🙂

Niin, väistämättä sellaiset ihmiset ovat niitä, jotka oottavat, että kaikki, myös onni napsahtaa kohille, ku manulle illallinen. Hah, tyhmiä! Ootetaan, että valtio maksaa kaiken ja ite ei viitsitä tehdä mitään. Pahimpia ovat ne, jotka ovat joka käänteessä käyttämässä sanaa porvari, niistä  joilla menee pikkasen paremmin. Antaa mennä! Kyllä se on niin, että jos joku asuu hienossa talossa ja ajaa upealla autolla ja käy kaupassa niin, ettei tarvitse miettiä, mitä mikäkin maksaa, niin joku sillä on sellainen juttu, mikä ei ole niin hyvin kuin mitä voisi luulla.

Minulla on koti ja se kelpaa. En uskoisi olevani yhtään sen onnellisempi jos asuisin siinä talossa, mistä aina haaveilen. Autokin minulla on ja olen iloinen, kun se toimii. En tarvitse tavaraa enkä rahaa. Olen tottunut elämään aina niin, ettei oikein ole varaa mihinkään. Olen kuitenkin tosi rikas. Minulla on oma, hyvä elämä ja parasta siinä on lapseni!

Joten, minä vain säälin niitä, jotka eivät osaa elää elämäänsä, vaikka se on siinä. Ei toisen elämää voi elää. Eikä missään tapauksessa kadehtia!

3 thoughts on “Kateellisten panettelua !

  1. Olen itse tässä pohdiskellut samoja asioita. Tuokin rahan riittäminen, olen tosi onnellinen, että saan laskut maksettua ja pärjään taas seuraavaan tilipäivään jollain kepulikonstilla. Ja tuo kateus…. ARRRGH! Kateellisten ihmisten puheet ovat todellista käärmekeittoa, vastenmielistä ja rumaa.

  2. NImenomaan käärmekeittoa! Olen usein miettinyt, etteikö niitä ollenkaan hävetä, kun kaikki huomaa kuinka se myrkky oikein tihkuu niistä? Tunnen usein suorastaan myötähäpeää sellaisen puolesta ja yritän heti kääntää keskustelun muille urille.

  3. Hihhih! Meikä onnistui nalkittamaan itsensä päivänä eräänä ihan uudesta piirteestä: KATEELLISUUDESTA! Lueskelin lehteä ja yksi artikkeli kertoi jostain lottovoittajasta. Pomppasin kiiruusti kirjoituksen yli ja huomasin vihlaisun rinnassani! Pysähdyin niille sijoilleni ihan ihmeissäni reaktiostani ja nauroin! Olinko kateellinen LOTTOVOITTAJALLE???? HAH! Oikein nautin siitä tilanteesta ja mietin, että kaikkea sitä oppii itsestään kun vanhaksi elää! Naurattaa vieläkin pelkkä ajatus. Kokemus oli ihanan virkistävä 🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s